بلاگ

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در بهمن ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در دوران طلایی و قدیمی سئو، می‌توانستید لینک‌های کاملاً نامربوط را با متن لنگر متمرکز بر کلمه کلیدی برای صفحه خود اسپم کنید و هر کسی که بیشترین لینک را برای هر کلمه کلیدی داشته باشد، برنده خواهد شد. این یک مسابقه بود برای اینکه چه کسی می تواند بیشترین مزخرف را بسازد، آن را به دیوار پرتاب کند (Google) و ببیند کدام یک بالاتر از بقیه قرار می گیرد. تقریباً هر SERP رقابتی دقیقاً یکسان به نظر می رسد.

امروزه، انکر تکست یکی از موضوعات مورد بحث در جامعه سئو است. و به دلیل خوب! با یک لغزش، می‌توانید صفحه‌ای را با الگوریتم‌های پیشرفته و مدرن Google که تلاش می‌کنند هر نشانه‌ای از دستکاری متن لنگر توسط سئوکاران حریص را تشخیص دهند، مخفی کنید. با این حال، نکات و ترفندهایی وجود دارد که می توانید از آنها برای تمرکز لیزری بر روی رتبه بندی کلمات کلیدی هدف با انکر تکست استفاده کنید، و این چیزی است که امیدوارم در این راهنما به شما آموزش دهم. چگونه یک استراتژی متن لنگر موثر، ایمن و قدرتمند بسازیم که کارساز باشد. هماهنگ با لینک هایی که می سازید و OnPage که بهینه سازی کرده اید.

انکرتکست چیست؟

اگر نمی‌دانید لنگر تکست چیست، احتمال زیادی وجود دارد که روی یکی از آنها کلیک کرده باشید تا به این پست وبلاگ برسید. یا حداقل روی یکی در جایی از زنجیره رسیدن به این پست وبلاگ کلیک کرده باشید.

اصطلاح anchor text توسط صنعت سئو برای توصیف کلماتی که حاوی یک لینک استفاده می شود استفاده می شود. اینها برای سئوکاران مهم هستند، زیرا گوگل از متن لنگر به عنوان مبنایی برای درک بیشتر اعتبار صفحات و وب سایت ها در مورد موضوعات و کلمات کلیدی خاص استفاده کرده است.

البته دلیل اصلی اختراع هایپرلینک ها کمک به کاربران برای حرکت در وب بود. با این حال، از زمانی که آنها الگوریتم رتبه بندی اولیه را راه اندازی کردند، تأثیر گوگل بر آنها تقریباً مطلق بوده است.

انواع مختلف Anchor Text

تعدادی کلمه وجود دارد که در صنعت سئو برای توصیف انواع مختلف انکر تکست که اهداف مختلفی را دنبال می کنند استفاده می شود.

  • انکرتکست مارک دار: این نوع متن لنگر به سادگی نام وب سایت یا تجارت شما است. اگر وب‌سایت شما Google.com بود، می‌توانید متن‌های لنگر Google، Google.com، www.google.com، Google USA و غیره را به‌عنوان «انکر تکست‌های مارک دار» خود داشته باشید.
  • Exact Match Anchor Text : این نوع انکر تکست دقیقاً همان کلمات کلیدی است که می خواهید به عنوان لنگر رتبه بندی کنید. اگر می‌خواهید فقط برای کلمات مشاوران سئو رتبه‌بندی کنید، این مانند آن است که متن خود را به عنوان «مشاوران سئو» قرار دهید. عموماً اینگونه است که مردم با استفاده مکرر یا بیش از حد مکرر، متن های لنگر خود را بیش از حد بهینه می کنند. من فقط یک بار استفاده از یک متن لنگر دقیق را توصیه می کنم، و حتی در آن صورت اغلب برای کمپین های خودم بسیار زیاد است.
  • تطابق جزئی / متن لنگر LSI – تطابق جزئی (که در غیر این صورت به عنوان متن لنگر LSI* شناخته می‌شود) نوعی از کلیدواژه اصلی شما یا رشته‌ای از کلمات است که حاوی کلمه کلیدی اصلی شما است. یک کلمه کلیدی منطبق جزئی برای مثال "مشاور سئو" می تواند "نرخ ساعتی مشاور سئو" یا "مشاور سئو چقدر است؟" به عنوان 2 نمونه
  • URL های برهنه: یک URL برهنه همان چیزی است که روی قلع می گوید. نشانی وب دقیق صفحه‌ای که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید به عنوان متن لنگر استفاده می‌شود.
  • نویسنده / متن‌های لنگر پرسونا - همچنین می‌توانید از نویسنده پشت پست، پیوند یا صفحه برای پیوند دادن به سایت استفاده کنید. اگر می‌خواستم این سایت را رتبه‌بندی کنم، می‌توانم از نام خود یا این صفحه استفاده کنم، می‌توانم از یک تغییر در بالای صفحه استفاده کنم و متن لنگر را داشته باشم: «کریگ کمپبل – استراتژی متن لنگر» که شامل نام من و تطبیق جزئی از عنوان مقاله است. .
  • : Generic Anchor Text  این نوع انکر تکست چیزهایی است که توسط میلیون ها وب سایت به صورت عمومی استفاده می شود. مواردی مانند «مشاهده نمایه» یا «بیشتر بخوانید» که هر روز برای پیوند دادن به موارد مورد استفاده قرار می‌گیرند، اگر قبلاً بیش از حد بهینه شده باشند، می‌توانند راه خوبی برای تنوع بخشیدن به متن لنگر شما باشند.

درک اصطلاحات مختلفی که سئوکاران استفاده می کنند نیمی از نبرد سئو شدن در وهله اول است. اما درک نادرست نوع متن لنگر می تواند برای کمپین شما گران تمام شود، بنابراین امیدواریم که این واژه نامه کوچک هر نوع متن لنگر را که با آن برخورد می کنید پوشش دهد.

*LSI مخفف عبارت Latent Semantic Index است، که اصطلاحی است که اساساً به منظور توصیف مکانیسم هایی است که موتورهای جستجو برای پیوند دادن کلمات و موضوعات بین یکدیگر برای کمک به درک بیشتر مرتبط بودن دارند. این مفهومی است که سئوکاران بیش از یک دهه آن را توصیف کرده اند (و به شیوه های مختلف از آن استفاده می کنند).

الگوریتم های گوگل در مقابل متن لنگر

گوگل به طور معمول به دنبال بهینه سازی یا دستکاری متن لنگر برای به دست آوردن رتبه بندی در موتورهای جستجو، سئوکاران را دنبال می کند. عمدتاً با شروع به روز رسانی الگوریتم پنگوئن، که در طول سال ها تغییرات زیادی داشته است، هدف گوگل هدف قرار دادن مواردی بود که ما بیش از حد از آنها استفاده می کنیم. کلمات کلیدی تطبیق دقیق و جزئی یا استفاده از انکر تکست ها در صفحاتی که به وضوح لینک های خریداری شده هستند.

در این راهنما، من سعی کرده‌ام توصیه‌هایی را ارائه کنم که تا حد امکان از به‌روزرسانی‌های الگوریتم آینده در امان باشم. با این حال، همیشه باید مراقب باشید که گوگل در آخرین به‌روزرسانی چه چیزی را هدف قرار داده یا تغییر می‌دهد.

3 نکته برای بهبود متن لنگر شما

همانطور که در بالا گفتم، الگوریتم‌های گوگل در یافتن دستکاری‌ها در پورتفولیوی پیوند سایت‌ها، و به‌طور خاص متن‌های لنگر را که توسط سئوکاران با هدف دستکاری گوگل برای رتبه‌بندی یک کلمه کلیدی هدف ایجاد می‌شوند، بسیار بهتر شده‌اند. بنابراین، من قصد دارم 3 نکته را به شما ارائه دهم که به شما کمک می کند در هنگام ایجاد پیوندها و ایجاد یک استراتژی کلی متن لنگر برای هر صفحه در وب سایت خود و کل وب سایت با هم، ایمن باشید.

نکته شماره 1 - لنگرهای خود را منحصر به فرد نگه دارید

یکی از بزرگترین نکاتی که در مورد انکر تکست برای شما دارم، استفاده از استراتژی استفاده از یک انکر تکست منحصر به فرد هر بار که به یک صفحه پیوند می دهید، است. این اساساً به این معنی است که شما هر بار از کلمات کلیدی جدید یا تغییر جدیدی از یک کلمه کلیدی برای پیوند استفاده می کنید، بنابراین هرگز یک کلمه کلیدی را دو بار برای پیوند به یک صفحه تکرار نمی کنید.

این به طور گسترده ای به محافظت در برابر بهینه سازی بیش از حد انکر تکست ها کمک می کند، و همچنین به شما کمک می کند تعداد کلمات کلیدی و انواع کلمات کلیدی را که در انکر تکست خود هدف قرار می دهید متنوع کنید.

به عنوان مثال، اگر بخواهم راهنمای تسلط فنی سئو خود را رتبه بندی کنم، می توانم از این 3 متن لنگر استفاده کنم:

راهنمای نهایی سئو فنی

سئو فنی

راهنمای سئو فنی

اما، اگر از آنها استفاده می کردم، دیگر هرگز نمی توانم از هیچ کدام از آنها استفاده کنم.

این همچنین در مورد اینکه از چه لینک هایی استفاده می کنید که در چه انکر تکست ها هستند بسیار مهم است. شما نمی خواهید از یک متن لنگر عمومی برای پیوند دادن از قوی ترین بک لینک خود استفاده کنید زیرا هیچ نوع کلمه کلیدی یا ارتباط موضوعی را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. به همین ترتیب، شما نمی خواهید از بهترین کلمه کلیدی خود به عنوان متن لنگر منطبق برای پیوند از یک پیوند NoFollow یا یک پیوند نه چندان مرتبط/ قدرتمند استفاده کنید.

در حالت ایده‌آل، می‌خواهید هر انکر تکست‌هایی را که برای یک سایت می‌سازید پیگیری کنید، و اگر سایت قبلاً وجود داشته است، یک برگه برای انکر تکست‌های موجود در سایت بسازید. این به شما امکان می‌دهد خیلی راحت‌تر بررسی کنید که آیا قبلاً از یک Anchor Text در صفحه مورد نظر استفاده کرده‌اید، و می‌تواند به شما یک نمای کلی از انواع انکر تکست‌هایی که یک صفحه قبلاً داشته است و اگر اخیراً دچار افت الگوریتمی شده باشد به شما نیاز دارد.

نکته شماره 2 - آن را مرتبط نگه دارید

همانطور که در بالا گفتم، شما می خواهید چیزها را مرتبط نگه دارید. بنابراین می‌خواهید پیوندی که از آن پیوند می‌دهید، با متن مقاله، به خود مقاله مرتبط باشد و با صفحه‌ای که به آن پیوند می‌دهید مرتبط باشد.

به عنوان مثال، اگر بخواهم صفحه مشاوره سئوی خود را رتبه بندی کنم، باید به دنبال یافتن بک لینک از صفحات دیگر مرتبط با سئو و مشاوره باشم و سعی کنم متن لنگر را در مقاله جا بدهم. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک مقاله داشته باشید، و سپس یک پاراگراف با فاصله با پیوند شما به تنهایی، کاملاً بی ربط به بقیه قسمت.

اگر به یک مقاله/صفحه موجود پیوندی اضافه می کنید (که در صنعت سئو به عنوان یک ویرایش یا درج پیوند شناخته می شود) پس ایده آل است که آن را مستقیماً بدون ویرایش به مقاله اضافه کنید یا مقاله را به گونه ای ویرایش کنید. که در واقع قطعه را (حداقل از نظر گوگل) نسبت به آنچه قبلا بود بهبود می بخشد. ورود به مقاله و افزودن لینک در داخل مقاله می تواند باعث شود که گوگل ارزش آن لینک را کاهش دهد و حتی رتبه کلی صفحه شما را کاهش دهد.

نکته شماره 3 - بررسی، آزمایش و تغییر

همانطور که در بالا گفتم، اگر شما کنترل بک لینک های خود را دارید یا با صاحبان سایت در تماس هستید، پس داشتن قابلیت تغییر انکر تکست های خود در آینده و همچنین آزمایش یک انکر تکست می تواند بسیار مفید باشد. در یک زمان برای دیدن تفاوتی که می تواند ایجاد کند، به جای ایجاد مجموعه ای از پیوندها در یک زمان و قادر به تشخیص اینکه کدام یک تأثیر واقعی دارند.

می‌توانید یک ردیاب رتبه در Ahrefs، SEMRush یا یک ابزار سفارشی مانند SERPBook راه‌اندازی کنید تا تک تک کلمات کلیدی را بررسی کنید و حتی لنگرهایی را که استفاده کرده‌اید ردیابی کنید تا ببینید آیا گوگل مستقیماً شما را برای آن صفحات بالا می‌برد یا خیر.

توزیع متن لنگر

سئوکاران زیادی در آنجا وجود دارند که راهنماهایی در مورد چگونگی بدست آوردن درصدهای کامل انکر تکست و استفاده از تغییرات مبتنی بر درصد خاص از انکر تکست ها دارند. اما من فکر می کنم در سال 2020، این توصیه بسیار بدی است.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تا حد امکان از تنوع های مختلف (محصول) استفاده کنید و یک نمایه تمیز و طبیعی داشته باشید که حتی اگر یکی از کارمندان Google به صورت دستی بک لینک را بررسی کند نمی تواند تفاوت بین شخصی که به طور طبیعی آن را می سازد و شما را تشخیص دهد. قرار دادن آن در آنجا یا پرداخت هزینه برای وجود آن.

متاسفانه هیچ درصد جادویی وجود ندارد که بتواند ربات های گوگل را شکست دهد. همه چیز در مورد رسیدن به تعادل مناسب است، و آزمایش شما را به مسیر طولانی می رساند.

تجزیه و تحلیل متن لنگر موجود

اگر قبلاً صدها یا حتی هزاران بک لینک به سایت خود یا مشتریان خود دریافت کرده اید. سپس تجزیه و تحلیل یک نمونه کار متن لنگر موجود می تواند بسیار دشوار باشد و لنگر ابرهای متن در ابزارهایی مانند Ahrefs یا SEMRush می تواند از نظر واقعی بسیار گمراه کننده باشد. درصد نسبت‌های متن لنگر – اگر در صفحه پست، دسته‌بندی‌های متعدد، نویسنده، تگ‌ها و سایر صفحات تکراری پخش شده باشد، اغلب همان پیوند را می‌شمارند که احتمالاً گوگل آنها را نادیده می‌گیرد، یا حتی ممکن است در وهله اول NoIndex'd شود.

بهترین راه برای تجزیه و تحلیل انکر تکست، مگر اینکه به دنبال بازیابی پنالتی باشید، این است که صفحه به صفحه بروید و هر بک لینکی را که یک صفحه دارد آنالیز کنید.

به عنوان مثال، این صفحه دارای کلمات کلیدی مانند "جستجوی سیگنال اجتماعی" و "سیگنال های اجتماعی" است که چند صد جستجو ماهانه بین آنها وجود دارد. من قبلاً «سیگنال‌های اجتماعی» را دارم، بنابراین می‌توانم آن را از فهرست خود حذف کنم، یکی عمومی و دو تا که صرفاً کل عنوان مقاله و پیوندهای تولید شده خودکار هستند که احتمالاً Google نادیده می‌گیرد.

این بدان معناست که احتمالاً باید به دنبال ایجاد پیوندی حاوی «جستجوی سیگنال اجتماعی» باشم و به دنبال ایجاد چند کلمه کلیدی تطبیق جزئی برای کمک به رتبه‌بندی بیشتر این صفحه باشم.

LinkIo یک ابزار تجزیه و تحلیل متن لنگر رایگان دارد که توصیه هایی را بر اساس یک صفحه موجود و چند ورودی فیلدی که قبلاً باید داشته باشید به شما ارائه می دهد.

NoFollow، پیوندهای بالش و ایمن ماندن

موارد دیگری که می‌خواهید هنگام بهینه‌سازی انکر تکست‌های خود در نظر بگیرید، تفاوت بین nofollow و dofollow، پیوند بالشی برای کمک به تنوع بخشیدن به بک لینک‌های شما، و ایمن ماندن با تغذیه قطره‌ای لینک‌های خود (که به عنوان سرعت لینک شناخته می‌شود) است. بیایید در آن شیرجه بزنیم

NoFollow در مقابل DoFollow، و آیا لینک های NF حساب می شوند؟

پیوند NoFollow برچسبی در HTML یک هایپرلینک است که می‌توانید آن را اضافه کنید تا به موتورهای جستجو بگویید نمی‌خواهید هیچ سیگنال رتبه‌بندی را به صفحه ارسال کنید.

با این حال، از سال 2019، گوگل تگ NoFollow را یک دستورالعمل «اشاره» قرار داد، به این معنی که پیوندهایی با این برچسب اکنون به طور بالقوه می توانند از بین بروند، اما این به خزنده های گوگل بستگی دارد که چقدر و آیا اصلاً انجام شود. ما نمی دانیم که گوگل در صورت ارسال سیگنال رتبه بندی از صفحه ای به صفحه دیگر، معیارهایی را به آنها اختصاص می دهد، اما می توانید تصور کنید که اگر یک بک لینک بسیار مرتبط از صفحه ویکی پدیا داشته باشید و تعداد خروجی نسبتاً کمی داشته باشد. پیوندهایی (به صفحاتی که در دامنه یا زیر دامنه‌های ویکی‌پدیا نیز نیستند) که احتمالاً از این نوع پیوندها شاهد افزایش رتبه‌بندی خواهید بود. با این حال، ما به عنوان سئوکار فقط می توانیم حدس و گمان و آزمایش کنیم.

بنابراین در اصل، پاسخ کوتاه به "آیا لینک های NoFollow شمارش می شود؟" است - گاهی اوقات، اما بیشتر اوقات واقعاً نه.

بک لینک بالش

"بک لینک بالشی" اغلب یک پیوند NoFollow است که به تنوع پروفایل پیوند شما کمک می کند، اما سیگنال های اضافی به غیر از سیگنال رتبه بندی مستقیم را نیز ارسال می کند. به چیزهایی مانند نمایه توییتر، یک فهرست محلی و یک پست انجمن NoFollow که به صفحه شما به عنوان بک لینک بالشی لینک می شود فکر کنید.

پیوندهای بالشی در هنگام تلاش برای ایجاد تعداد زیادی پیوند DoFollow می توانند واقعاً مؤثر باشند. به این معنا که می توانند سپر یا پوششی باشند برای اینکه چرا شما چنین هجوم زیادی از پیوندها را دریافت می کنید. پیوندهای متنوع تر. منابعی که در اختیار دارید، برای گوگل طبیعی تر به نظر می رسد که چرا این همه لینک دارید. برای مثال، صفحاتی که ویروسی می شوند اغلب دارای تعداد زیادی لینک در یک زمان هستند، و گوگل مکانیسم های الگوریتمی در آن دارد. مکانی برای اطمینان از اینکه این نوع صفحات را به اشتباه کاهش نمی دهد. شما می توانید با تاکتیک های مناسب از این موارد سوء استفاده کنید.

Matt Diggity یک راهنمای عالی در مورد پیوند بالش ارائه کرده است که باید ایده های بیشتری را در مورد نحوه استفاده از آنها به عنوان یک استراتژی موثر در ذهن شما ایجاد کند.

ایمن ماندن با تغذیه قطره ای

یکی از راه‌هایی که گوگل به دنبال هرزنامه‌ها، کلاه‌های سیاه، و کسب‌وکارهایی می‌گردد که به دنبال دستکاری الگوریتم و زیر پا گذاشتن دستورالعمل‌های آن هستند، مشاهده تعداد لینک‌هایی است که یک سایت در مدت زمان معینی دریافت کرده است، همانطور که در بالا در مورد آن صحبت کردیم.

یکی از راه‌هایی که در برابر این موضوع ایمن می‌مانیم، زمانی است که بک لینک‌های ما بیرون می‌آیند. اگر در حال انجام کمپین لینک بیلدینگ مبتنی بر پست مهمان هستید و 10 بک لینک برای یک وب سایت ایجاد می کنید، ممکن است بک لینک ها را هر 3 تا 5 روز یکبار از هم جدا کنید تا شک گوگل را برای دریافت ناگهانی 10 بک لینک در سایت ایجاد نکنید. در فاصله یک هفته، زمانی که هفته قبل یا هفته بعد هیچ کدام را دریافت نکردید و هیچ عامل دیگری وجود نداشت که نشان دهد صفحه ویروسی شده است یا دلیل دیگری برای دریافت این تعداد پیوند در مدت زمان کوتاه وجود ندارد.

اگر از یک سرویس لینک‌سازی برای ساختن بک لینک‌های خود برای خود استفاده می‌کنید، می‌خواهید با آن‌ها در مورد اطمینان از ماندن در بازه زمانی هدف خود از پخش لینک‌ها صحبت کنید.

به خاطر داشته باشید که هر چه صفحات مختلف لینک بیشتری داشته باشید و سایتی که با آن کار می کنید بزرگتر باشد، سرعت لینک بیشتری می توانید داشته باشید. این اساساً به این معنی است که فاصله زمانی بین تغذیه‌های قطره‌ای کوتاه‌تر است.

آیا تصاویر دارای Anchor Text هستند؟

پاسخ ساده منفی است، اما پاسخ جامعه سئو این است. نوع؟

تصاویر دارای عناوین، نام فایل‌ها و تگ‌های جایگزین هستند. عنوان تصویر ظاهراً همان چیزی است که یک متن لنگر سنتی در یک قطعه محتوا را تشکیل می‌دهد، با این حال، گفته شده است که لینک‌های تصویر نسبت به بک لینک‌های متنی سنتی کمتر مؤثر هستند. .

من شخصاً تکیه بر عناوین تصاویر را به عنوان یک متن قطعی توصیه نمی‌کنم، اگرچه همچنان می‌توانید آنها را در استراتژی کلی خود حساب کنید.

با تشکر و نتیجه گیری

به بیان ساده، اشتباه کردن متن های لنگر بسیار آسان تر از درست شدن هستند. و در نتیجه، زمانی که در حال انجام فعالیت‌های لینک‌سازی برای وب‌سایت‌های خود یا مشتری خود هستید، باید بسیار محتاط باشید.

آزمایش انکر تکست‌ها همیشه ایده خوبی است، و اگر پیوند را ساخته و کنترل می‌کنید، در هر صورت اگر تست کاملاً طبق برنامه‌ریزی پیش نرود، همیشه می‌توانید وارد آن شوید و بعداً آن را ویرایش کنید.

امیدوارم این راهنما به شما نکات و ترفندهای کافی برای ایجاد یک استراتژی متن لنگر ایمن و مؤثر داده باشد، اگر سؤال دیگری دارید، می‌توانید در نظرات زیر بپرسید و اگر این راهنما به شما کمک کرد، لطفاً آن را به اشتراک بگذارید!

آیا می خواهید در مورد ساخت لینک و سایر تکنیک های سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ ما دوره ها و برنامه های زیادی داریم و مشاوره نیز ارائه می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از دکمه زیر استفاده کنید.

 

  • danale7071 danale7071
  • ۰
  • ۰

اگر سئو کار می کنید یا حداقل برخی از اصول لینک بیلدینگ را می‌دانید، ممکن است شنیده باشید که بیانیه مطبوعاتی و سئو می توانند با هم برای ایجاد قدرت و افزایش رتبه شما کار کنند.

در پست امروز، ما به بررسی این موضوع می پردازیم که انتشارات مطبوعاتی چه هستند، چه مزایایی دارند، چگونه باید برای سئو بهینه شوند و آیا هنوز هم کار می کنند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

شرکت‌ها برای روزنامه‌نگاران بیانیه‌های مطبوعاتی ارسال می‌کنند تا آنها را در مورد محصولات یا خدماتی که راه‌اندازی کرده‌اند مطلع کنند، اما همچنین برای به دست آوردن پوشش رسانه‌ای، ایجاد شهرت و همچنین تحت کنترل نگه داشتن بحران (اگر اتفاق بدی افتاده باشد و شما باید در مورد آن اظهارنظر کنید. ).

انتشارات مطبوعاتی با پیوندها در آنها در مقایسه با پیوندهایی که در یک پست تصادفی در یک نشریه آنلاین مانند یک مجله دریافت می کنید، متفاوت است. معمولاً تنها زمانی باید از یک بیانیه مطبوعاتی استفاده کرد که چیزی خبرساز شده باشد.

مزایای انتشارات مطبوعاتی سئو

ارزش غیرمستقیم مهمترین مزیتی است که می توانید از یک بیانیه مطبوعاتی SEO دریافت کنید. شما اساساً در مورد کاری که انجام می‌دهید و اینکه چگونه می‌توانید به مشتریان بالقوه یا خریداران محصول خود کمک کنید، صحبت می‌کنید.

اگر بیانیه مطبوعاتی منحصر به فرد و ارزشمند باشد، می تواند توسط وبلاگ، روزنامه یا رسانه دریافت شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، وب‌سایت شما پیوندی را که به‌دنبال آن هستید، اشاره می‌کند و همچنین صدایی از خوانندگان دریافت می‌کند.

انتشارات مطبوعاتی پیوندها را به طور طبیعی ایجاد می کنند، بنابراین با قوانینی که موتورهای جستجو ممکن است داشته باشند، مخالفت نمی کنند. آنها همچنین ترافیک ارجاعی را برای شما فراهم می کنند و همچنین باعث افزایش دید و شناخت برند می شوند.

مهم ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که اعلامیه های مطبوعاتی باید فقط زمانی استفاده شوند که چیز جالب یا ارزشمندی برای انتقال داشته باشند. اگر به هیچ وجه ارزش خبری نداشته باشد، به استراتژی سئوی شما کمکی نخواهد کرد – بلکه نتیجه معکوس خواهد داشت و حتی بر خلاف اهداف سئوی شما عمل می کند.

بهینه‌سازی یک بیانیه مطبوعاتی SEO

 

کلمات کلیدی خود را پررنگ و هایپرلینک کنید

به طور طبیعی، اگر بیانیه مطبوعاتی شما توسط چندین نشریه مورد توجه قرار گیرد، می خواهید از متن و لینک مناسب در محتوا استفاده کنید. پیوند بیش از حد عمل خوبی نیست، اما اشتباهی است که بسیاری از تازه کارها مرتکب می شوند.

در حالی که باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی اصلی شما در قسمت اول متن بیانیه مطبوعاتی شما استفاده می شود، اما باید از افراط در آن خودداری کنید. نه تنها خواندن یک محتوای حاوی کلمات کلیدی برای کسی خسته کننده است، بلکه درک آن نیز دشوار است.

به‌علاوه، موتورهای جستجو آن را هرزنامه می‌دانند، بنابراین ممکن است انتشار مطبوعاتی شما را به کلی نادیده بگیرند. حتی ممکن است وب سایت شما در برخی شرایط جریمه شود.

مطمئن شوید که 200-300 کلمه اول بهینه شده است

یک بیانیه مطبوعاتی خوب، حداقل از نظر بهینه‌سازی موتورهای جستجو، اساساً باید از همان قوانینی پیروی کند که هنگام نوشتن محتوای جدید برای وب سایت خود اعمال می کنید. در حالت ایده آل، کلمه کلیدی اصلی شما باید در پاراگراف مقدمه و حداقل در یکی از سرفصل ها ظاهر شود.

کلمه کلیدی اصلی شما باید با آنچه که بیانیه مطبوعاتی به آن می پردازد پیوند نزدیکی داشته باشد - این بدان معناست که خوانندگان به راحتی و به سرعت متوجه موضوع می شوند و همچنین اطلاعات مرتبط را دریافت خواهند کرد.

جزئیات شرکت خود را در پایان بیانیه مطبوعاتی ارائه دهید

این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطلاع‌رسانی به مردم در مورد برند یا حداقل وب‌سایت شما است، اما اگر بدانید چند بار کپی‌رایترها همه چیز را در مورد این جزئیات نیز فراموش می‌کنند، شگفت‌زده خواهید شد.

بیشتر بخوانید: استراتژی انکر تکست

یه کار جالب انجام بده

اگر در چند هفته گذشته کار خاصی انجام نداده‌اید، بیانیه مطبوعاتی شما برای خوانندگان یا روزنامه‌نگاران ارزشی ندارد - آنها نمی‌خواهند آن را انتخاب کنند. نکته دیگر، به همین دلیل است که باید همیشه روی انجام کارهای جدید برای کسب و کار خود تمرکز کنید.

آن را جذاب کنید

عنوان و متن باید جلب توجه کنند، اما نباید زیاده روی کنید. از عناوین گمراه کننده و جذاب استفاده نکنید، زیرا اگر محتوا با موضوع عنوان سروکار نداشته باشد، هیچ روزنامه نگار یا خواننده ای را متقاعد نمی کند.

آن را با افراد مناسب به اشتراک بگذارید

همانطور که می توانید انتظار داشته باشید، روزنامه نگاران هر روز صدها، و نه هزاران ایمیل از این قبیل دریافت می کنند. هدف شما باید ایجاد روابط با برخی از این افراد باشد. اکثر (اگر نه همه) که با آنها تماس می گیرید از شما مقداری پول می خواهند تا بیانیه مطبوعاتی خود را در وب سایتی که به آن دسترسی دارند منتشر کنند.

تقلید نوعی چاپلوسی است

هیچ کس نگفته است که بیانیه مطبوعاتی شما باید از هر نظر کاملاً منحصر به فرد باشد. برخی از وب‌سایت‌هایی را که می‌خواهید محتوایتان در آن‌ها منتشر شود، بررسی کنید و به دیگر انتشارات مطبوعاتی نگاه کنید، فقط برای اینکه نمونه‌ای از آنچه ممکن است کارساز باشد را دریافت کنید.

از قدرت اینترنت برای جستجوی اخبار بد نیز استفاده کنید، زیرا این می تواند به شما کمک کند از اشتباهات جدی جلوگیری کنید.

آیا انتشارات مطبوعاتی به سئو کمک می کند؟

پاسخ به این سؤال بله است، اما یک هشدار وجود دارد. اگر شروع به ارسال هرزنامه به روزنامه‌نگاران با بیانیه‌های مطبوعاتی کنید که قطعاً نمی‌خواهند درباره آن بشنوند، این کار علیه شما کارساز خواهد بود.

با این حال، اگر با افرادی که می‌خواهند درباره آنچه اخیرا راه‌اندازی کرده‌اید بشنوند در تماس هستید، انتشارات مطبوعاتی قطعا می‌توانند به استراتژی سئوی شما کمک کنند.

وقتی صحبت از ایجاد لینک به میان می آید، نباید تمام تلاش خود را بر اساس بیانیه های مطبوعاتی قرار دهید. علاوه بر انتشارات مطبوعاتی SEO، از ترکیبی از ویرایش‌های خاص، پست‌های مهمان، پست‌های حمایت‌شده و انواع فرصت‌های پیوندی دیگر (مانند تکنیک آسمان‌خراش) استفاده کنید.

 
  • danale7071 danale7071
  • ۰
  • ۰

آکنه یک اختلال پوستی است که معمولا در سنین نوجوانی ظاهر می شود و باعث ایجاد جوش های سر سیاه و سرسیاه می شود. آکنه می تواند جای زخم را به جا بگذارد و عواقب روانی داشته باشد. بنابراین، درمان به موقع آن مهم است.

آکنه چیست؟

آکنه ولگاریس، که به سادگی به عنوان آکنه نیز شناخته می شود، یکی از شایع ترین اختلالات پوستی است که بر واحدهای به اصطلاح پیلوسباسه تأثیر می گذارد که توسط فولیکول های مو (سوراخ هایی که در آن مو از پوست رشد می کند) و غدد چربی (غدد ترشح کننده چربی به پوست) تشکیل می شوند. مو و پوست را چرب نگه دارید). این بیماری با ایجاد مزمن پاپول ها، پوسچول ها و گره ها مشخص می شود. ممکن است با ضایعات التهابی و غیر التهابی، عمدتاً در صورت، بلکه در قسمت بالایی بازو، تنه و پشت نیز رخ دهد. تظاهرات بالینی این اختلال متفاوت است، از کومدون های باز و بسته غیر ملتهب ("جوش های سرسیاه" و "سرسفید") تا اشکال شدیدتر مانند پاپول، پوسچول، و ندول های التهابی.
آکنه بیشتر در بین نوجوانان و جوانان به ویژه مردان شایع است، اما به این صفحات محدود نمی شود. تخمین زده می شود که حدود 90-35 درصد از نوجوانان به آکنه مبتلا می شوند. معمولاً در 7 تا 12 سالگی ظاهر می شود و تا 30 سالگی ناپدید می شود. اما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که سال ها بیشتر طول بکشد یا در سنین بزرگسالی دوباره ظاهر شود که این موارد در خانم ها شایع تر است.
اگرچه آکنه بیماری ای نیست که باعث ناتوانی جسمی شود، اما تأثیر روانی آن ممکن است قابل توجه باشد و افرادی را که از آن رنج می برند، به سمت پایین بودن عزت نفس، افسردگی و اضطراب سوق دهد.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

منشاء و ایجاد آکنه شامل عوامل مختلفی است که اثر متقابل آنها منجر به تشکیل ضایعاتی به نام کومدون و التهاب می شود. در دوران نوجوانی، آکنه با حساسیت غدد چربی به هورمون‌ها، به‌ویژه آندروژن‌ها و افزایش بیش از حد کوتی‌باکتریوم آکنه، یک باکتری که معمولاً در فولیکول‌ها یافت می‌شود، ایجاد می‌شود. این ممکن است تحت تأثیر عوامل دیگری مانند ژنتیک و احتمالاً رژیم غذایی باشد.

علائم و نشانه ها

آکنه ولگاریس در مناطقی از بدن با غدد چربی بزرگ که به هورمون ها پاسخ می دهند مانند صورت، گردن، قفسه سینه، قسمت بالایی پشت و بازوها رخ می دهد و انواع مختلفی از ضایعات فعال در همان ناحیه وجود دارد.
شدت و دامنه آکنه ممکن است متفاوت باشد، از بروز دوره‌ای چند کومدون کوچک تا حضور مزمن ندول‌های ملتهب متعدد که بیشتر پوست ناحیه آسیب‌دیده را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
پس از ناپدید شدن آکنه، شایع ترین عواقب آن هیپرپیگمانتاسیون و اسکار است.

تشخیص

آکنه ولگاریس معمولا از طریق معاینه فیزیکی تشخیص داده می شود. هیچ آزمایشی برای آکنه وجود ندارد. به ندرت، پزشک ممکن است یک سواب یا خراش دادن ضایعه یا پوسچول را برای بررسی میکروبیولوژیکی یا کشت برای رد سایر منابع عفونت بگیرد.برای زنان، آزمایش خون هورمونی ممکن است برای بررسی تستوسترون بالا (شاخص تخمدان پلی کیستیک) تجویز شود.

 

جوش

 

رفتار

یک درمان موثر برای آکنه وجود ندارد، بنابراین گاهی اوقات ترکیبی از درمان ها توصیه می شود. از آنجایی که ضایعات آکنه حداقل هشت هفته طول می کشد تا بالغ شوند، درمان باید حداقل دو تا سه ماه قبل از تصمیم گیری در مورد موثر بودن آن ادامه یابد.

محصولات موضعی

داروهای موضعی اهمیت زیادی دارند و به طور گسترده در درمان آکنه تجویز می شوند. موثرترین درمان های موضعی برای آکنه رتینوئیدها، بنزوئیل پراکسید، آنتی بیوتیک ها و اسید آزلائیک هستند. آنها در آکنه های خفیف تا متوسط ​​و همچنین در آکنه های متوسط ​​تا شدید در ارتباط با درمان های سیستمیک (خوراکی) اندیکاسیون دارند.

دهان درمانی

آنتی بیوتیک های خوراکی: آنتی بیوتیک های خوراکی با کاهش C. acnes و کاهش مستقیم التهاب عمل می کنند. آنها برای آکنه های متوسط ​​و شدید و همچنین آکنه های گسترش یافته روی سینه و/یا پشت استفاده می شوند. تتراسایکلین ها (مانند داکسی سایکلین، لایم سایکلین مینوسیکلین و بازیافت) اولین انتخاب قبل از ماکرولیدها (مانند اریترومایسین و آزیترومایسین) به دلیل عوارض جانبی کمتر، از جمله به ویژه مقاومت آنتی بیوتیکی هستند.

هورمون های خوراکی: موثرترین درمان های هورمونی برای آکنه، داروهای ضد بارداری خوراکی ترکیبی هستند. در میان داروهای ضد بارداری خوراکی ترکیبی موجود، آنهایی که حاوی پروژستین با اثر ضد آندروژنیک هستند (مانند سیپروترون استات، دروسپیرنون و کلرمادینون استات) در بین بیماران مبتلا به آکنه ترجیح داده می شوند.

رتینوئیدهای خوراکی: ایزوترتینوئین خوراکی یک مولکول طبیعی و بخشی از زنجیره متابولیک است که به محصولات ویتامین A ختم می شود. در آکنه‌های شدید یا آکنه‌ای که به یک دوره درمانی مناسب با آنتی‌بیوتیک‌های سیستمیک و درمان‌های موضعی پاسخ کافی نمی‌دهند، نشان داده می‌شود.

سایر درمان های آکنه

مطالعه‌ای که اخیراً منتشر شده است نشان می‌دهد که نور قرمز، نور آبی، نور زرد، نور مادون قرمز و لیزر رنگی پالسی را نمی‌توان به‌عنوان درمان خط اول برای آکنه در نظر گرفت. این روش ها را می توان همراه با درمان های استاندارد در موارد منتخب استفاده کرد.

محصولات آرایشی از درمان های استاندارد پشتیبانی اجتناب ناپذیری می کنند. استفاده صحیح از آنها ممکن است با تحریک ناشی از برخی درمان های استاندارد مقابله کند و به حفظ پوست در یک وضعیت متعادل فیزیولوژیکی کمک کند.

مراقبت از پوست با آکنه:

مراقبت از پوست برای درمان آکنه ضروری است. برای اینکه درمان موثرتر باشد، باید برخی عادات را رعایت کرد.

بهداشت پوست: صورت نباید بیش از دو بار در روز با آب گرم (نه داغ) و پاک کننده ملایم صورت بدون صابون شسته شود. استفاده از حوله یا اسفنج گیاهی یا مالیدن صورت توصیه نمی شود زیرا ممکن است آکنه و پوست آسیب دیده را بدتر کند. جوش ها را نباید فشار داد زیرا ممکن است آکنه را بدتر کند و باعث تورم شود و جای زخم روی پوست باقی بماند یا ممکن است به عفونی شدن ضایعات کمک کند.

کرم های مرطوب کننده: استفاده از کرم های مرطوب کننده خشکی پوست و در نتیجه پوسته پوسته شدن پوست را کاهش می دهد. برای کاهش احتمال مسدود شدن منافذ پوست، باید از کرم‌هایی استفاده کنید که برچسب‌هایی نشان می‌دهند که غیر کومدوژنیک هستند.

محافظت در برابر آفتاب: برخی از درمان‌های آکنه مانند رتینوئیدها یا داکسی سایکلین، حساسیت پوست را به نور خورشید افزایش می‌دهند، بنابراین توصیه می‌شود از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید و همیشه از فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) 30 یا بالاتر استفاده کنید که هر دو اشعه ماوراء بنفش A (UVA را مسدود می‌کند. ) و اشعه ماوراء بنفش B (UVB).

 

  • danale7071 danale7071
  • ۰
  • ۰

آردواز یکی از متریال قدیمی و رایج برای پوشش سقف است. این متریال به صورت ورقه‌های پیش ساخته در بازار موجود است. ورق آردواز عایق قدرتمندی در برابر آب است و به همین دلیل پوشش مناسبی برای ساخت سقف شیب‌دار در مناطق پربارش است. با توجه به مزایای آردواز، یکی از انتخاب‌های هوشمندانه برای پوشش بام خانه در اکثر مناطق آب و هوایی، اجرای آردواز است. 

سقف آردواز چیست؟

سقف شیروانی به خاطر هماهنگی با اکثر اقلیم‌ها، یکی از پرکاربردترین راه‌ها برای پوشش بام است. سقف شیروانی با متریال مختلفی پوشش داده می‌شود. یکی از پراستفاده‌ترین متریال پوشش‌دهنده شیروانی، آردواز است. آردواز متریالی مقاوم و با کیفیت است. این متریال به صورت ورقه‌ در دسترس است و روی سقف شیب‎دار نصب می‌شود. ورقه‌های آردواز به صورت پله‌ای ساخته و روی هم نصب می‌شوند. این متریال در برابر نفوذ آب کاملا عایق است و به همین علت اجرای آردواز برای مناطق پربارش انتخاب کاملا مناسبی است. آردواز ظاهر زیبایی دارد و سقف اجرا شده با آردواز به طراحی نمای ساختمان یا ویلا کمک می‌کند. ورقه‌های آردواز در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت ساخته می‌شوند و می‌توان برای ساخت سقف شیروانی رنگ متناسب با نمای بنا را انتخاب کرد. همچنین در صورت نیاز می‌توان ورقه‌های آردواز را با رنگ‌های پوششی مناسب رنگ کرد. اجرای آردواز یک کار تخصصی است و باید توسط نصابان ماهر و با تجربه انجام شود. اگر می‌خواهید برای پوشش سقف خانه و ویلای خود از آردواز استفاده کنید باید با ویژگیها و روش نصب این متریال به خوبی آشنا شوید تا بتوانید درست‌تر تصمیم بگیرید.
 

اجرای آردواز

آردواز، با مقاومت بالا در برابر آب و ظاهر زیبا یک متریال مناسب برای پوشش سقف است

چه متریالی برای ساخت آردواز به کار می‌رود؟ 

قبل از اجرای آردواز باید با انواع آن به خوبی آشنا باشید و تفاوت آن‌ها را بدانید. به طور کلی آردوازها در دو نوع سیمانی و فلزی وجود دارند. آردواز های سیمانی از ترکیب الیاف معدنی، سیمان و مواد شیمیایی ساخته می‌شود. متاسفانه آزبست نیز یکی از مواد است که در ساخت آردواز سیمانی به کار می‌رود. نوع سیمانی آردواز مقاومت زیاد و طول عمر بسیار بالایی دارد. این متریال به خاطر داشتن الیاف در ترکیبات خود برای مناطق سردسیر و کوهستانی مناسب است زیرا می‎تواند به عنوان عایق گرما، از هدر رفتن انرژی جلوگیری کند.

ورق آردواز سیمانی وزن زیادی دارد و بارهای وارده بر سازه را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد و به همین دلیل امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقابل آردواز فلزی نسبت به آردواز سیمانی وزن بسیار کمتری دارد و در عین حال بسیار مقاوم است. آردواز فلزی در برابر شکستگی نیز مقاوم است. این نوع آردواز در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی وجود دارد. می‌توان در کنار آردواز فلزی، عایق حرارتی نیز نصب کرد تا از نفوذ سرما جلوگیری شود. در آردواز فلزی آزبست وجود ندارد و به طبیعت و محیط زیست آسیب نمی‌رساند.

ویژگی‌های آردواز 

هر دو نوع آردواز در برابر نفوذ آب مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین سقف آردواز یک مانع مستحکم در برابر نفوذ گرد و غبار، آلودگی‎ها و... است. آردوازها نسبت به اکثر متریالی که برای اجرای شیروانی به کار میروند، وزن کمتر و مقاومت بیشتری دارند. ورقه‌های آردواز توانایی تحمل وزن برف سنگین را دارند چرا که فرایند تولید آردواز تحت فشار بالا انجام می‌شود و بسیار مقاوم است. آردواز در برابر آلودگی‌های شیمیایی نیز پایداری خوبی دارد و دچار خوردگی و پوسیدگی نخواهد شد. ورقه‌های آردواز به صورت آماده در بازار وجود دارند و در صورتی که از متخصصان خبره کمک بگیرید، اجرای آردواز زمان زیادی نمی‌خواهد. 

انواع سقف آردواز 

تفاوت سقف‌های آردواز به متریال آن‌ها بستگی دارد. همان طور که گفته شد، آردواز در دو نوع فلزی و سیمانی وجود دارد. آردواز های فلزی و سیمانی شباهت زیادی به هم دارند. آردواز های سیمانی اولین نوع ورق آردواز هستند که زمان زیادی از شروع تولید آن‌ها می‌گذرد. این نوع ورق هنوز هم بسیار محبوب است و در پوشش سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما برخی ویژگی‌های آن از جمله وزن بالا و ضعف در مقابل شکنندگی باعث شده است تا این روزها از آردواز فلزی بیشتر استقبال شود. سقف‌های آردواز عمر زیادی دارند اما سقف آردواز فلزی نسبت به سقف آردواز سیمانی عمر بیشتری دارد. البته شرط کیفیت و عمر بالای سقف به کیفیت نصب آردواز، کیفیت متریال و لوازم جانبی متصل‌کننده بستگی دارد.
 

اجرای سقف آردواز


مزایای اجرای سقف آردواز 

متریال مختلفی برای پوشش سقف شیروانی موجود است اما نصب و اجرای آردواز رایج‌تر است. دلیل استفاده بیشتر از آردواز ویژگی‌های خوب این متریال است. به جرات می‌توان گفت آردواز تمام ویژگی‌های لازم برای ساخت یک شیروانی درجه یک را دارد. مقاومت و استحکام آردواز باعث می‌شود که سقف مدت زیادی کیفیت روز اول خود را حفظ کند و دچار آسیب نشود. آردواز به مراقبت و رسیدگی ماهانه یا سالانه نیازی ندارد. اجرای آردواز نسبت به ساخت سقف‌های مسطح و... هزینه کمتری دارد و مقرون به صرفه تر است. آردواز با اکثر اقلیم‌های آب و هوایی تناسب دارد و می‌توان در هر منطقه‌ای از آردواز برای پوشش سقف استفاده کرد. همچنین سقف آردواز به تنهایی عایق آب است و نیاز به پوشش عایق ندارد. علاوه بر این‌ها اجرای آردواز تاثیر چشمگیری بر نمای ساختمان دارد و باعث می‌شود سقف به عنوان یک عنصر تزئینی در طراحی نما به کار گرفته شود.

مراحل اجرای آردواز 

قبل از شروع نصب آردواز ، طراحی سقف شیروانی باید کاملا دقیق و مهندسی انجام شود تا هنگام نصب، سقف طراحی شده با بنا کاملا هماهنگ باشد. سپس باید متریال با کیفیت برای ساخت سقف آردواز فراهم شود. برای اجرای آردواز با توجه به نظر نصاب به لوازم اتصال‌دهنده مثل پیچ، میخ، چسب و... نیاز است. کیفیت این وسایل تاثیر مستقیمی بر کیفیت و طول عمر سقف آردواز دارد. برای اجرای سقف آردواز، ابتدا باید نصب کلاف‌ها، زیرسازی و اجرای سازه سقف انجام شود. مرحله بعدی نوبت نصب آردواز است. در این مرحله ورقه‌های آردواز با دقت زیادی روی سازه سقف نصب می‌شوند و هیچ راه نفوذی برای عوامل خارجی باقی نمی‌ماند. سپس با نصب فلاشینگ‌ها و تیزها سقف آب‌بندی می‌شود. انجام دادن هر کدام از این مراحل نیازمند تخصص و تجربه است تا در نهایت یک سقف آردواز مقاوم و مناسب ساخته شود.
 

مراحل اجرای آردواز

مراحل اجرای آردواز

اجرای آردواز فلزی به چه صورت است؟ 

برای اجرای آردواز فلزی ابتدا باید کلاف‌های مناسب به دقت نصب شوند تا جایگاه مناسب برای قرار گرفتن زیرسازی و اسکلت سقف آماده شود، سپس ورق‌های آردواز فلزی که پیش ساخته هستند روی زیرسازی نصب می‌شوند. در اجرای آردواز فلزی باید اندازه فواصل و اورلب ورقه‌ها رعایت شود تا اجرای سقف به درستی انجام شود.

مراحل نصب آردواز سیمانی 

اجرای آردواز سیمانی نیز مثل نصب آردواز فلزی با نصب کلاف‌ها شروع می‌شود و بعد از آن نوبت به ساخت و نصب سازه سقف می‌رسد. سازه آردواز سیمانی باید مقاوم‌تر از سازه آردواز فلزی باشد تا بتواند وزن ورقه‌های سیمانی را تحمل کند. پس از نصب دقیق سازه، ورقه‌های آردواز سیمانی به کمک پیچ و... در محل مناسب نصب می‌شوند. برای آب‌بندی کانل سقف فلاشینگ و تیزه‌ها در محل‌های تعیین شده قرار می‌گیرند.

قیمت نصب سقف آردواز 

قیمت نصب آردواز بر اساس متراژ سقف محاسبه می‌شود. جنس و کیفیت ورقه های آردواز با در تعیین قیمت اجرای آردواز موثر است. قیمت اجرای آردواز بر حسب متر است و با توجه به نوع آردواز، رنگ، طرح و سایر ویژگی‎های آن تعیین می‌شود. ابعاد دامنه و قاب سقف، اندازه دامبا و لمبه و... نیز در محاسبه قیمت نصب آردواز دخیل هستند. با در نظر گرفتن همه این معیارها، متراژ ورقه‌های استفاده شده برای اجرای آردواز در قیمت هر متر از آردواز مصرفی ضرب می‌شود و در نهایت قیمت اجرای سقف آردواز تعیین می‌شود.

مراحل اجرای آردواز برای سردرب  

اجرای سردرب نیز مثل اجرای سقف به مهارت و تخصص نیز دارد تا نتیجه کار رضایت‌بخش باشد. برای اجرای آردواز روی سر درب، ابتدا اسکلت در محل کاملا صافی روی زمین اجرا می‌شود تا اسکلت کاملا تراز ساخته شود. سپس این اسکلت روی سردرب نصب می‌شود. اتصال اسکلت به سردرب ممکن است توسط جوشکاری یا به وسیله ابزارهای جانبی مثل پیچ انجام شود. برای پیشگیری از خطرات احتمالی اتصالات اسکلت و سردرب باید کاملا دقیق و محکم باشند. پس از نصب اسکلت زیر سازی و نصب پوشش اصلی انجام می‌شود. با توجه به نیاز و سلیقه کاربر می‌توان از انواع لامپ‌های توکار و... برای تزیین سر درب آردواز استفاده کرد. 

چه موادی برای ساخت سردرب آردواز استفاده می شود؟

ساخت سردرب دقیقا مانند ساخت سقف آردواز است. برای اجرای سردرب آردواز می‌توان از آردواز های سیمانی و یا فلزی در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون استفاده کرد. انتخاب نوع آردواز مناسب برای ساخت سردرب به سبک طراحی نما بستگی دارد. زیرا آردواز سردرب نقش مهمی در نمای بنا دارد و به همین دلیل جنس، طرح و رنگ آردواز سردرب باید با توجه به نما انتخاب شود. البته با توجه به وزن کم آردواز فلزی این نوع آردواز استفاده بیشتری در ساخت سردرب دارد.
 

اشتباهات رایج در نصب آردواز

اشتباهات رایج در اجرای آردواز 

در صورتی که سقف‌های آردواز به درستی نصب شوند می‌توانند تا 100 سال عمر مفید داشته باشند اما برخی اشتباهات ممکن است کیفیت و مقاومت سقف‌های آردواز را کاهش دهد. این اشتباهات در اجرای آردواز رخ می‌دهند و می‎توانید با کسب اطلاعات مفید در این زمینه احتمال رخ دادن این اشتباهات را کاهش دهید. در ادامه برخی از اشتباهات احتمالی را بررسی می‌کنیم:
1. نداشتن تجربه و اطلاعات کافی در مورد آردوازها می‌تواند نصب آردواز را با مشکل مواجه کند. اگرچه از نظر ظاهر همه آردوازها مشابه هستند اما در مورد اجرا و نصب آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. نصاب آردواز باید انواع آردواز را به خوبی بشناسد و با اطلاع از روش درست نصب هر نوع از آردواز بتواند سقف یا سردرب را به طور صحیح اجرا کند.
2. فاصله گذاری و تعیین اورلب بخش مهمی در اجرای آردواز است. برای اینکه آردواز ظاهر یکسانی داشته باشد و البته راهی برای نفوذ آب نداشته باشد لازم است فواصل قرارگیری ورقه‌های آردواز یکسان و به اندازه باشد.
3. اتصالات نیز در میزان کیفیت و عمر مفید سقف آردواز نقش اساسی دارند. ضعیف بودن اتصالات ممکن است خطر آفرین باشد. از این رو برای اتصالات سقف آردواز باید از اتصال‌دهنده‌های محکم، مقاوم و با کیفیت استفاده شود. این اتصال‌دهنده‌ها باید با دقت بسیار زیادی در محل اتصال نصب شوند.
4. انتخاب مصالح باید با حساسیت بالا انجام شود. اگر یک سقف مقاوم و با دوام می‌خواهید که مدت زیادی به تعمیر و بازسازی نیاز نداشته باشد باید ورقه‌های آردواز، مصالح زیرسازی، فلاشینگ‌ها و... از میان متریال درجه یک انتخاب شوند.
5. راه رفتن روی ورقه‌های آردواز، مقاومت آن‌ها را کاهش می‌دهد و به همین دلیل هنگام اجرا یا پس از اجرای سقف آردواز به هیچ وجه نباید روی ورقه‌های آردواز قدم گذاشت.

توصیه‌های مهم در نصب آردواز 

برای افزایش کیفیت آردواز توجه به برخی نکات الزامی است. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. زیرسازی و ساخت قاب یکی از مراحل اساسی در اجرای آردواز است. ساخت و نصب کلاف‌ها، ساخت خرپا یا قاب‌های سقف شیروانی باید بسیار دقیق انجام شود. مقاومت زیرسازی تعیین‌کننده مقاوم سقف است در نتیجه بهتر است از متریال مرغوب برای اجرای زیرسازی استفاده شود تا از هزینه‌های آتی برای تعمیر و بازسازی آردواز جلوگیری شود.
2. بهتر است زیرسازی آردوازها با متریالی انجام شود که به چسب نیاز ندارند زیرا عمر اتصال چسبی به مراتب از اتصال‌دهنده‌های فلزی مثل پیچ و... کمتر است.
3. آب حاصل از بارش باران یا برف روی سقف شیبدار نمی‌ماند و خیلی سریع تخلیه می‌شود. برای کنترل این آب‌ها نصب فلاشینگ‌های مناسب الزامی است. مدل و ابعاد فلاشینگ باید متناسب با شکل شیروانی باشد.
این نکات تنها بخشی از قواعد جزئی در اجرای آردواز هستند. در نظر نگرفتن همین نکات ساده ممکن است در آینده یا حین اجرا برای سقف آردواز مشکل ایجاد کند. نصب آردواز کار پیچیده‌ای نیست ولی برای درست انجام دادن آن حتما باید همه نکات و اصول این کار رعایت شود تا دوام و پایداری سقف تضمین شود.
 

نصب آردواز

نصاب آردواز باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ 

تجربه و مهارت در نصب آردواز فقط با تجربه به دست می‌آید و در نتیجه نصب آردواز بیش از هرچیزی به تجربه نیاز دارد و نصاب آردواز باید با در انجام این کار خبره باشد. در صورتی که نصاب به طور کامل به اصول اجرای آردواز واقف نباشد علاوه بر این که نمی‌تواند آردواز را به دستی نصب کند، در معرض خطر جانی است.
مهارت و تجربه نصاب، تضمین‌کننده کیفیت اجرای آردواز است.

اجرای سقف آردواز خود را به سایت شیروانی روف بسپارید 

سایت شیروانی روف زیر نظر یک تیم حرفه‌ای و با تجربه فعالیت می‌کند. طراحان و نصابان این تیم، در زمینه نصب آردواز اطلاعات و تجربه بالایی دارند و می‌تواند اجرای آردواز را بدون نقص و ایراد فنی انجام دهند.

منبع: http://shirvaniroof.com/fa/مقالات/اجرای-سقف-اردواز

  • danale7071 danale7071