در دوران طلایی و قدیمی سئو، میتوانستید لینکهای کاملاً نامربوط را با متن لنگر متمرکز بر کلمه کلیدی برای صفحه خود اسپم کنید و هر کسی که بیشترین لینک را برای هر کلمه کلیدی داشته باشد، برنده خواهد شد. این یک مسابقه بود برای اینکه چه کسی می تواند بیشترین مزخرف را بسازد، آن را به دیوار پرتاب کند (Google) و ببیند کدام یک بالاتر از بقیه قرار می گیرد. تقریباً هر SERP رقابتی دقیقاً یکسان به نظر می رسد.
امروزه، انکر تکست یکی از موضوعات مورد بحث در جامعه سئو است. و به دلیل خوب! با یک لغزش، میتوانید صفحهای را با الگوریتمهای پیشرفته و مدرن Google که تلاش میکنند هر نشانهای از دستکاری متن لنگر توسط سئوکاران حریص را تشخیص دهند، مخفی کنید. با این حال، نکات و ترفندهایی وجود دارد که می توانید از آنها برای تمرکز لیزری بر روی رتبه بندی کلمات کلیدی هدف با انکر تکست استفاده کنید، و این چیزی است که امیدوارم در این راهنما به شما آموزش دهم. چگونه یک استراتژی متن لنگر موثر، ایمن و قدرتمند بسازیم که کارساز باشد. هماهنگ با لینک هایی که می سازید و OnPage که بهینه سازی کرده اید.
انکرتکست چیست؟
اگر نمیدانید لنگر تکست چیست، احتمال زیادی وجود دارد که روی یکی از آنها کلیک کرده باشید تا به این پست وبلاگ برسید. یا حداقل روی یکی در جایی از زنجیره رسیدن به این پست وبلاگ کلیک کرده باشید.
اصطلاح anchor text توسط صنعت سئو برای توصیف کلماتی که حاوی یک لینک استفاده می شود استفاده می شود. اینها برای سئوکاران مهم هستند، زیرا گوگل از متن لنگر به عنوان مبنایی برای درک بیشتر اعتبار صفحات و وب سایت ها در مورد موضوعات و کلمات کلیدی خاص استفاده کرده است.
البته دلیل اصلی اختراع هایپرلینک ها کمک به کاربران برای حرکت در وب بود. با این حال، از زمانی که آنها الگوریتم رتبه بندی اولیه را راه اندازی کردند، تأثیر گوگل بر آنها تقریباً مطلق بوده است.
انواع مختلف Anchor Text
تعدادی کلمه وجود دارد که در صنعت سئو برای توصیف انواع مختلف انکر تکست که اهداف مختلفی را دنبال می کنند استفاده می شود.
- انکرتکست مارک دار: این نوع متن لنگر به سادگی نام وب سایت یا تجارت شما است. اگر وبسایت شما Google.com بود، میتوانید متنهای لنگر Google، Google.com، www.google.com، Google USA و غیره را بهعنوان «انکر تکستهای مارک دار» خود داشته باشید.
- Exact Match Anchor Text : این نوع انکر تکست دقیقاً همان کلمات کلیدی است که می خواهید به عنوان لنگر رتبه بندی کنید. اگر میخواهید فقط برای کلمات مشاوران سئو رتبهبندی کنید، این مانند آن است که متن خود را به عنوان «مشاوران سئو» قرار دهید. عموماً اینگونه است که مردم با استفاده مکرر یا بیش از حد مکرر، متن های لنگر خود را بیش از حد بهینه می کنند. من فقط یک بار استفاده از یک متن لنگر دقیق را توصیه می کنم، و حتی در آن صورت اغلب برای کمپین های خودم بسیار زیاد است.
- تطابق جزئی / متن لنگر LSI – تطابق جزئی (که در غیر این صورت به عنوان متن لنگر LSI* شناخته میشود) نوعی از کلیدواژه اصلی شما یا رشتهای از کلمات است که حاوی کلمه کلیدی اصلی شما است. یک کلمه کلیدی منطبق جزئی برای مثال "مشاور سئو" می تواند "نرخ ساعتی مشاور سئو" یا "مشاور سئو چقدر است؟" به عنوان 2 نمونه
- URL های برهنه: یک URL برهنه همان چیزی است که روی قلع می گوید. نشانی وب دقیق صفحهای که میخواهید رتبهبندی کنید به عنوان متن لنگر استفاده میشود.
- نویسنده / متنهای لنگر پرسونا - همچنین میتوانید از نویسنده پشت پست، پیوند یا صفحه برای پیوند دادن به سایت استفاده کنید. اگر میخواستم این سایت را رتبهبندی کنم، میتوانم از نام خود یا این صفحه استفاده کنم، میتوانم از یک تغییر در بالای صفحه استفاده کنم و متن لنگر را داشته باشم: «کریگ کمپبل – استراتژی متن لنگر» که شامل نام من و تطبیق جزئی از عنوان مقاله است. .
- : Generic Anchor Text این نوع انکر تکست چیزهایی است که توسط میلیون ها وب سایت به صورت عمومی استفاده می شود. مواردی مانند «مشاهده نمایه» یا «بیشتر بخوانید» که هر روز برای پیوند دادن به موارد مورد استفاده قرار میگیرند، اگر قبلاً بیش از حد بهینه شده باشند، میتوانند راه خوبی برای تنوع بخشیدن به متن لنگر شما باشند.
درک اصطلاحات مختلفی که سئوکاران استفاده می کنند نیمی از نبرد سئو شدن در وهله اول است. اما درک نادرست نوع متن لنگر می تواند برای کمپین شما گران تمام شود، بنابراین امیدواریم که این واژه نامه کوچک هر نوع متن لنگر را که با آن برخورد می کنید پوشش دهد.
*LSI مخفف عبارت Latent Semantic Index است، که اصطلاحی است که اساساً به منظور توصیف مکانیسم هایی است که موتورهای جستجو برای پیوند دادن کلمات و موضوعات بین یکدیگر برای کمک به درک بیشتر مرتبط بودن دارند. این مفهومی است که سئوکاران بیش از یک دهه آن را توصیف کرده اند (و به شیوه های مختلف از آن استفاده می کنند).
الگوریتم های گوگل در مقابل متن لنگر
گوگل به طور معمول به دنبال بهینه سازی یا دستکاری متن لنگر برای به دست آوردن رتبه بندی در موتورهای جستجو، سئوکاران را دنبال می کند. عمدتاً با شروع به روز رسانی الگوریتم پنگوئن، که در طول سال ها تغییرات زیادی داشته است، هدف گوگل هدف قرار دادن مواردی بود که ما بیش از حد از آنها استفاده می کنیم. کلمات کلیدی تطبیق دقیق و جزئی یا استفاده از انکر تکست ها در صفحاتی که به وضوح لینک های خریداری شده هستند.
در این راهنما، من سعی کردهام توصیههایی را ارائه کنم که تا حد امکان از بهروزرسانیهای الگوریتم آینده در امان باشم. با این حال، همیشه باید مراقب باشید که گوگل در آخرین بهروزرسانی چه چیزی را هدف قرار داده یا تغییر میدهد.
3 نکته برای بهبود متن لنگر شما
همانطور که در بالا گفتم، الگوریتمهای گوگل در یافتن دستکاریها در پورتفولیوی پیوند سایتها، و بهطور خاص متنهای لنگر را که توسط سئوکاران با هدف دستکاری گوگل برای رتبهبندی یک کلمه کلیدی هدف ایجاد میشوند، بسیار بهتر شدهاند. بنابراین، من قصد دارم 3 نکته را به شما ارائه دهم که به شما کمک می کند در هنگام ایجاد پیوندها و ایجاد یک استراتژی کلی متن لنگر برای هر صفحه در وب سایت خود و کل وب سایت با هم، ایمن باشید.
نکته شماره 1 - لنگرهای خود را منحصر به فرد نگه دارید
یکی از بزرگترین نکاتی که در مورد انکر تکست برای شما دارم، استفاده از استراتژی استفاده از یک انکر تکست منحصر به فرد هر بار که به یک صفحه پیوند می دهید، است. این اساساً به این معنی است که شما هر بار از کلمات کلیدی جدید یا تغییر جدیدی از یک کلمه کلیدی برای پیوند استفاده می کنید، بنابراین هرگز یک کلمه کلیدی را دو بار برای پیوند به یک صفحه تکرار نمی کنید.
این به طور گسترده ای به محافظت در برابر بهینه سازی بیش از حد انکر تکست ها کمک می کند، و همچنین به شما کمک می کند تعداد کلمات کلیدی و انواع کلمات کلیدی را که در انکر تکست خود هدف قرار می دهید متنوع کنید.
به عنوان مثال، اگر بخواهم راهنمای تسلط فنی سئو خود را رتبه بندی کنم، می توانم از این 3 متن لنگر استفاده کنم:
راهنمای نهایی سئو فنی
سئو فنی
راهنمای سئو فنی
اما، اگر از آنها استفاده می کردم، دیگر هرگز نمی توانم از هیچ کدام از آنها استفاده کنم.
این همچنین در مورد اینکه از چه لینک هایی استفاده می کنید که در چه انکر تکست ها هستند بسیار مهم است. شما نمی خواهید از یک متن لنگر عمومی برای پیوند دادن از قوی ترین بک لینک خود استفاده کنید زیرا هیچ نوع کلمه کلیدی یا ارتباط موضوعی را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. به همین ترتیب، شما نمی خواهید از بهترین کلمه کلیدی خود به عنوان متن لنگر منطبق برای پیوند از یک پیوند NoFollow یا یک پیوند نه چندان مرتبط/ قدرتمند استفاده کنید.
در حالت ایدهآل، میخواهید هر انکر تکستهایی را که برای یک سایت میسازید پیگیری کنید، و اگر سایت قبلاً وجود داشته است، یک برگه برای انکر تکستهای موجود در سایت بسازید. این به شما امکان میدهد خیلی راحتتر بررسی کنید که آیا قبلاً از یک Anchor Text در صفحه مورد نظر استفاده کردهاید، و میتواند به شما یک نمای کلی از انواع انکر تکستهایی که یک صفحه قبلاً داشته است و اگر اخیراً دچار افت الگوریتمی شده باشد به شما نیاز دارد.
نکته شماره 2 - آن را مرتبط نگه دارید
همانطور که در بالا گفتم، شما می خواهید چیزها را مرتبط نگه دارید. بنابراین میخواهید پیوندی که از آن پیوند میدهید، با متن مقاله، به خود مقاله مرتبط باشد و با صفحهای که به آن پیوند میدهید مرتبط باشد.
به عنوان مثال، اگر بخواهم صفحه مشاوره سئوی خود را رتبه بندی کنم، باید به دنبال یافتن بک لینک از صفحات دیگر مرتبط با سئو و مشاوره باشم و سعی کنم متن لنگر را در مقاله جا بدهم. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک مقاله داشته باشید، و سپس یک پاراگراف با فاصله با پیوند شما به تنهایی، کاملاً بی ربط به بقیه قسمت.
اگر به یک مقاله/صفحه موجود پیوندی اضافه می کنید (که در صنعت سئو به عنوان یک ویرایش یا درج پیوند شناخته می شود) پس ایده آل است که آن را مستقیماً بدون ویرایش به مقاله اضافه کنید یا مقاله را به گونه ای ویرایش کنید. که در واقع قطعه را (حداقل از نظر گوگل) نسبت به آنچه قبلا بود بهبود می بخشد. ورود به مقاله و افزودن لینک در داخل مقاله می تواند باعث شود که گوگل ارزش آن لینک را کاهش دهد و حتی رتبه کلی صفحه شما را کاهش دهد.
نکته شماره 3 - بررسی، آزمایش و تغییر
همانطور که در بالا گفتم، اگر شما کنترل بک لینک های خود را دارید یا با صاحبان سایت در تماس هستید، پس داشتن قابلیت تغییر انکر تکست های خود در آینده و همچنین آزمایش یک انکر تکست می تواند بسیار مفید باشد. در یک زمان برای دیدن تفاوتی که می تواند ایجاد کند، به جای ایجاد مجموعه ای از پیوندها در یک زمان و قادر به تشخیص اینکه کدام یک تأثیر واقعی دارند.
میتوانید یک ردیاب رتبه در Ahrefs، SEMRush یا یک ابزار سفارشی مانند SERPBook راهاندازی کنید تا تک تک کلمات کلیدی را بررسی کنید و حتی لنگرهایی را که استفاده کردهاید ردیابی کنید تا ببینید آیا گوگل مستقیماً شما را برای آن صفحات بالا میبرد یا خیر.
توزیع متن لنگر
سئوکاران زیادی در آنجا وجود دارند که راهنماهایی در مورد چگونگی بدست آوردن درصدهای کامل انکر تکست و استفاده از تغییرات مبتنی بر درصد خاص از انکر تکست ها دارند. اما من فکر می کنم در سال 2020، این توصیه بسیار بدی است.
بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تا حد امکان از تنوع های مختلف (محصول) استفاده کنید و یک نمایه تمیز و طبیعی داشته باشید که حتی اگر یکی از کارمندان Google به صورت دستی بک لینک را بررسی کند نمی تواند تفاوت بین شخصی که به طور طبیعی آن را می سازد و شما را تشخیص دهد. قرار دادن آن در آنجا یا پرداخت هزینه برای وجود آن.
متاسفانه هیچ درصد جادویی وجود ندارد که بتواند ربات های گوگل را شکست دهد. همه چیز در مورد رسیدن به تعادل مناسب است، و آزمایش شما را به مسیر طولانی می رساند.
تجزیه و تحلیل متن لنگر موجود
اگر قبلاً صدها یا حتی هزاران بک لینک به سایت خود یا مشتریان خود دریافت کرده اید. سپس تجزیه و تحلیل یک نمونه کار متن لنگر موجود می تواند بسیار دشوار باشد و لنگر ابرهای متن در ابزارهایی مانند Ahrefs یا SEMRush می تواند از نظر واقعی بسیار گمراه کننده باشد. درصد نسبتهای متن لنگر – اگر در صفحه پست، دستهبندیهای متعدد، نویسنده، تگها و سایر صفحات تکراری پخش شده باشد، اغلب همان پیوند را میشمارند که احتمالاً گوگل آنها را نادیده میگیرد، یا حتی ممکن است در وهله اول NoIndex'd شود.
بهترین راه برای تجزیه و تحلیل انکر تکست، مگر اینکه به دنبال بازیابی پنالتی باشید، این است که صفحه به صفحه بروید و هر بک لینکی را که یک صفحه دارد آنالیز کنید.
به عنوان مثال، این صفحه دارای کلمات کلیدی مانند "جستجوی سیگنال اجتماعی" و "سیگنال های اجتماعی" است که چند صد جستجو ماهانه بین آنها وجود دارد. من قبلاً «سیگنالهای اجتماعی» را دارم، بنابراین میتوانم آن را از فهرست خود حذف کنم، یکی عمومی و دو تا که صرفاً کل عنوان مقاله و پیوندهای تولید شده خودکار هستند که احتمالاً Google نادیده میگیرد.
این بدان معناست که احتمالاً باید به دنبال ایجاد پیوندی حاوی «جستجوی سیگنال اجتماعی» باشم و به دنبال ایجاد چند کلمه کلیدی تطبیق جزئی برای کمک به رتبهبندی بیشتر این صفحه باشم.
LinkIo یک ابزار تجزیه و تحلیل متن لنگر رایگان دارد که توصیه هایی را بر اساس یک صفحه موجود و چند ورودی فیلدی که قبلاً باید داشته باشید به شما ارائه می دهد.
NoFollow، پیوندهای بالش و ایمن ماندن
موارد دیگری که میخواهید هنگام بهینهسازی انکر تکستهای خود در نظر بگیرید، تفاوت بین nofollow و dofollow، پیوند بالشی برای کمک به تنوع بخشیدن به بک لینکهای شما، و ایمن ماندن با تغذیه قطرهای لینکهای خود (که به عنوان سرعت لینک شناخته میشود) است. بیایید در آن شیرجه بزنیم
NoFollow در مقابل DoFollow، و آیا لینک های NF حساب می شوند؟
پیوند NoFollow برچسبی در HTML یک هایپرلینک است که میتوانید آن را اضافه کنید تا به موتورهای جستجو بگویید نمیخواهید هیچ سیگنال رتبهبندی را به صفحه ارسال کنید.
با این حال، از سال 2019، گوگل تگ NoFollow را یک دستورالعمل «اشاره» قرار داد، به این معنی که پیوندهایی با این برچسب اکنون به طور بالقوه می توانند از بین بروند، اما این به خزنده های گوگل بستگی دارد که چقدر و آیا اصلاً انجام شود. ما نمی دانیم که گوگل در صورت ارسال سیگنال رتبه بندی از صفحه ای به صفحه دیگر، معیارهایی را به آنها اختصاص می دهد، اما می توانید تصور کنید که اگر یک بک لینک بسیار مرتبط از صفحه ویکی پدیا داشته باشید و تعداد خروجی نسبتاً کمی داشته باشد. پیوندهایی (به صفحاتی که در دامنه یا زیر دامنههای ویکیپدیا نیز نیستند) که احتمالاً از این نوع پیوندها شاهد افزایش رتبهبندی خواهید بود. با این حال، ما به عنوان سئوکار فقط می توانیم حدس و گمان و آزمایش کنیم.
بنابراین در اصل، پاسخ کوتاه به "آیا لینک های NoFollow شمارش می شود؟" است - گاهی اوقات، اما بیشتر اوقات واقعاً نه.
بک لینک بالش
"بک لینک بالشی" اغلب یک پیوند NoFollow است که به تنوع پروفایل پیوند شما کمک می کند، اما سیگنال های اضافی به غیر از سیگنال رتبه بندی مستقیم را نیز ارسال می کند. به چیزهایی مانند نمایه توییتر، یک فهرست محلی و یک پست انجمن NoFollow که به صفحه شما به عنوان بک لینک بالشی لینک می شود فکر کنید.
پیوندهای بالشی در هنگام تلاش برای ایجاد تعداد زیادی پیوند DoFollow می توانند واقعاً مؤثر باشند. به این معنا که می توانند سپر یا پوششی باشند برای اینکه چرا شما چنین هجوم زیادی از پیوندها را دریافت می کنید. پیوندهای متنوع تر. منابعی که در اختیار دارید، برای گوگل طبیعی تر به نظر می رسد که چرا این همه لینک دارید. برای مثال، صفحاتی که ویروسی می شوند اغلب دارای تعداد زیادی لینک در یک زمان هستند، و گوگل مکانیسم های الگوریتمی در آن دارد. مکانی برای اطمینان از اینکه این نوع صفحات را به اشتباه کاهش نمی دهد. شما می توانید با تاکتیک های مناسب از این موارد سوء استفاده کنید.
Matt Diggity یک راهنمای عالی در مورد پیوند بالش ارائه کرده است که باید ایده های بیشتری را در مورد نحوه استفاده از آنها به عنوان یک استراتژی موثر در ذهن شما ایجاد کند.
ایمن ماندن با تغذیه قطره ای
یکی از راههایی که گوگل به دنبال هرزنامهها، کلاههای سیاه، و کسبوکارهایی میگردد که به دنبال دستکاری الگوریتم و زیر پا گذاشتن دستورالعملهای آن هستند، مشاهده تعداد لینکهایی است که یک سایت در مدت زمان معینی دریافت کرده است، همانطور که در بالا در مورد آن صحبت کردیم.
یکی از راههایی که در برابر این موضوع ایمن میمانیم، زمانی است که بک لینکهای ما بیرون میآیند. اگر در حال انجام کمپین لینک بیلدینگ مبتنی بر پست مهمان هستید و 10 بک لینک برای یک وب سایت ایجاد می کنید، ممکن است بک لینک ها را هر 3 تا 5 روز یکبار از هم جدا کنید تا شک گوگل را برای دریافت ناگهانی 10 بک لینک در سایت ایجاد نکنید. در فاصله یک هفته، زمانی که هفته قبل یا هفته بعد هیچ کدام را دریافت نکردید و هیچ عامل دیگری وجود نداشت که نشان دهد صفحه ویروسی شده است یا دلیل دیگری برای دریافت این تعداد پیوند در مدت زمان کوتاه وجود ندارد.
اگر از یک سرویس لینکسازی برای ساختن بک لینکهای خود برای خود استفاده میکنید، میخواهید با آنها در مورد اطمینان از ماندن در بازه زمانی هدف خود از پخش لینکها صحبت کنید.
به خاطر داشته باشید که هر چه صفحات مختلف لینک بیشتری داشته باشید و سایتی که با آن کار می کنید بزرگتر باشد، سرعت لینک بیشتری می توانید داشته باشید. این اساساً به این معنی است که فاصله زمانی بین تغذیههای قطرهای کوتاهتر است.
آیا تصاویر دارای Anchor Text هستند؟
پاسخ ساده منفی است، اما پاسخ جامعه سئو این است. نوع؟
تصاویر دارای عناوین، نام فایلها و تگهای جایگزین هستند. عنوان تصویر ظاهراً همان چیزی است که یک متن لنگر سنتی در یک قطعه محتوا را تشکیل میدهد، با این حال، گفته شده است که لینکهای تصویر نسبت به بک لینکهای متنی سنتی کمتر مؤثر هستند. .
من شخصاً تکیه بر عناوین تصاویر را به عنوان یک متن قطعی توصیه نمیکنم، اگرچه همچنان میتوانید آنها را در استراتژی کلی خود حساب کنید.
با تشکر و نتیجه گیری
به بیان ساده، اشتباه کردن متن های لنگر بسیار آسان تر از درست شدن هستند. و در نتیجه، زمانی که در حال انجام فعالیتهای لینکسازی برای وبسایتهای خود یا مشتری خود هستید، باید بسیار محتاط باشید.
آزمایش انکر تکستها همیشه ایده خوبی است، و اگر پیوند را ساخته و کنترل میکنید، در هر صورت اگر تست کاملاً طبق برنامهریزی پیش نرود، همیشه میتوانید وارد آن شوید و بعداً آن را ویرایش کنید.
امیدوارم این راهنما به شما نکات و ترفندهای کافی برای ایجاد یک استراتژی متن لنگر ایمن و مؤثر داده باشد، اگر سؤال دیگری دارید، میتوانید در نظرات زیر بپرسید و اگر این راهنما به شما کمک کرد، لطفاً آن را به اشتراک بگذارید!
آیا می خواهید در مورد ساخت لینک و سایر تکنیک های سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ ما دوره ها و برنامه های زیادی داریم و مشاوره نیز ارائه می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از دکمه زیر استفاده کنید.
- ۰۰/۱۱/۳۰