اگر سئو کار می کنید یا حداقل برخی از اصول لینک بیلدینگ را میدانید، ممکن است شنیده باشید که بیانیه مطبوعاتی و سئو می توانند با هم برای ایجاد قدرت و افزایش رتبه شما کار کنند.
در پست امروز، ما به بررسی این موضوع می پردازیم که انتشارات مطبوعاتی چه هستند، چه مزایایی دارند، چگونه باید برای سئو بهینه شوند و آیا هنوز هم کار می کنند.
رپورتاژ آگهی چیست؟
شرکتها برای روزنامهنگاران بیانیههای مطبوعاتی ارسال میکنند تا آنها را در مورد محصولات یا خدماتی که راهاندازی کردهاند مطلع کنند، اما همچنین برای به دست آوردن پوشش رسانهای، ایجاد شهرت و همچنین تحت کنترل نگه داشتن بحران (اگر اتفاق بدی افتاده باشد و شما باید در مورد آن اظهارنظر کنید. ).
انتشارات مطبوعاتی با پیوندها در آنها در مقایسه با پیوندهایی که در یک پست تصادفی در یک نشریه آنلاین مانند یک مجله دریافت می کنید، متفاوت است. معمولاً تنها زمانی باید از یک بیانیه مطبوعاتی استفاده کرد که چیزی خبرساز شده باشد.
مزایای انتشارات مطبوعاتی سئو
ارزش غیرمستقیم مهمترین مزیتی است که می توانید از یک بیانیه مطبوعاتی SEO دریافت کنید. شما اساساً در مورد کاری که انجام میدهید و اینکه چگونه میتوانید به مشتریان بالقوه یا خریداران محصول خود کمک کنید، صحبت میکنید.
اگر بیانیه مطبوعاتی منحصر به فرد و ارزشمند باشد، می تواند توسط وبلاگ، روزنامه یا رسانه دریافت شود. وقتی این اتفاق میافتد، وبسایت شما پیوندی را که بهدنبال آن هستید، اشاره میکند و همچنین صدایی از خوانندگان دریافت میکند.
انتشارات مطبوعاتی پیوندها را به طور طبیعی ایجاد می کنند، بنابراین با قوانینی که موتورهای جستجو ممکن است داشته باشند، مخالفت نمی کنند. آنها همچنین ترافیک ارجاعی را برای شما فراهم می کنند و همچنین باعث افزایش دید و شناخت برند می شوند.
مهم ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که اعلامیه های مطبوعاتی باید فقط زمانی استفاده شوند که چیز جالب یا ارزشمندی برای انتقال داشته باشند. اگر به هیچ وجه ارزش خبری نداشته باشد، به استراتژی سئوی شما کمکی نخواهد کرد – بلکه نتیجه معکوس خواهد داشت و حتی بر خلاف اهداف سئوی شما عمل می کند.
بهینهسازی یک بیانیه مطبوعاتی SEO
کلمات کلیدی خود را پررنگ و هایپرلینک کنید
به طور طبیعی، اگر بیانیه مطبوعاتی شما توسط چندین نشریه مورد توجه قرار گیرد، می خواهید از متن و لینک مناسب در محتوا استفاده کنید. پیوند بیش از حد عمل خوبی نیست، اما اشتباهی است که بسیاری از تازه کارها مرتکب می شوند.
در حالی که باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی اصلی شما در قسمت اول متن بیانیه مطبوعاتی شما استفاده می شود، اما باید از افراط در آن خودداری کنید. نه تنها خواندن یک محتوای حاوی کلمات کلیدی برای کسی خسته کننده است، بلکه درک آن نیز دشوار است.
بهعلاوه، موتورهای جستجو آن را هرزنامه میدانند، بنابراین ممکن است انتشار مطبوعاتی شما را به کلی نادیده بگیرند. حتی ممکن است وب سایت شما در برخی شرایط جریمه شود.
مطمئن شوید که 200-300 کلمه اول بهینه شده است
یک بیانیه مطبوعاتی خوب، حداقل از نظر بهینهسازی موتورهای جستجو، اساساً باید از همان قوانینی پیروی کند که هنگام نوشتن محتوای جدید برای وب سایت خود اعمال می کنید. در حالت ایده آل، کلمه کلیدی اصلی شما باید در پاراگراف مقدمه و حداقل در یکی از سرفصل ها ظاهر شود.
کلمه کلیدی اصلی شما باید با آنچه که بیانیه مطبوعاتی به آن می پردازد پیوند نزدیکی داشته باشد - این بدان معناست که خوانندگان به راحتی و به سرعت متوجه موضوع می شوند و همچنین اطلاعات مرتبط را دریافت خواهند کرد.
جزئیات شرکت خود را در پایان بیانیه مطبوعاتی ارائه دهید
این یکی از سادهترین راهها برای اطلاعرسانی به مردم در مورد برند یا حداقل وبسایت شما است، اما اگر بدانید چند بار کپیرایترها همه چیز را در مورد این جزئیات نیز فراموش میکنند، شگفتزده خواهید شد.
بیشتر بخوانید: استراتژی انکر تکست
یه کار جالب انجام بده
اگر در چند هفته گذشته کار خاصی انجام ندادهاید، بیانیه مطبوعاتی شما برای خوانندگان یا روزنامهنگاران ارزشی ندارد - آنها نمیخواهند آن را انتخاب کنند. نکته دیگر، به همین دلیل است که باید همیشه روی انجام کارهای جدید برای کسب و کار خود تمرکز کنید.
آن را جذاب کنید
عنوان و متن باید جلب توجه کنند، اما نباید زیاده روی کنید. از عناوین گمراه کننده و جذاب استفاده نکنید، زیرا اگر محتوا با موضوع عنوان سروکار نداشته باشد، هیچ روزنامه نگار یا خواننده ای را متقاعد نمی کند.
آن را با افراد مناسب به اشتراک بگذارید
همانطور که می توانید انتظار داشته باشید، روزنامه نگاران هر روز صدها، و نه هزاران ایمیل از این قبیل دریافت می کنند. هدف شما باید ایجاد روابط با برخی از این افراد باشد. اکثر (اگر نه همه) که با آنها تماس می گیرید از شما مقداری پول می خواهند تا بیانیه مطبوعاتی خود را در وب سایتی که به آن دسترسی دارند منتشر کنند.
تقلید نوعی چاپلوسی است
هیچ کس نگفته است که بیانیه مطبوعاتی شما باید از هر نظر کاملاً منحصر به فرد باشد. برخی از وبسایتهایی را که میخواهید محتوایتان در آنها منتشر شود، بررسی کنید و به دیگر انتشارات مطبوعاتی نگاه کنید، فقط برای اینکه نمونهای از آنچه ممکن است کارساز باشد را دریافت کنید.
از قدرت اینترنت برای جستجوی اخبار بد نیز استفاده کنید، زیرا این می تواند به شما کمک کند از اشتباهات جدی جلوگیری کنید.
آیا انتشارات مطبوعاتی به سئو کمک می کند؟
پاسخ به این سؤال بله است، اما یک هشدار وجود دارد. اگر شروع به ارسال هرزنامه به روزنامهنگاران با بیانیههای مطبوعاتی کنید که قطعاً نمیخواهند درباره آن بشنوند، این کار علیه شما کارساز خواهد بود.
با این حال، اگر با افرادی که میخواهند درباره آنچه اخیرا راهاندازی کردهاید بشنوند در تماس هستید، انتشارات مطبوعاتی قطعا میتوانند به استراتژی سئوی شما کمک کنند.
وقتی صحبت از ایجاد لینک به میان می آید، نباید تمام تلاش خود را بر اساس بیانیه های مطبوعاتی قرار دهید. علاوه بر انتشارات مطبوعاتی SEO، از ترکیبی از ویرایشهای خاص، پستهای مهمان، پستهای حمایتشده و انواع فرصتهای پیوندی دیگر (مانند تکنیک آسمانخراش) استفاده کنید.
- ۰۰/۱۱/۳۰