بلاگ

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

نام های دامنه زمانی تاثیر زیادی بر روی دید ارگانیک داشتند. یک نام دامنه دقیق می تواند شما را در صفحه 1 برای آن شرایط در عرض چند هفته قرار دهد.

اما نه بیشتر.

با این حال اسطوره ها باقی می مانند. در این پست، به تاثیر نام دامنه بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک می پردازم.

بدون اثر مستقیم سئو

نام دامنه به خودی خود یک عامل رتبه بندی نیست. ما این را می‌دانستیم، اما جان مولر گوگل اخیراً آن را تأیید کرده است: هیچ امتیاز رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی در نام دامنه وجود ندارد.

گوگل در سال 2011 مزایای کلمات کلیدی تطبیق دقیق را در یک نام دامنه حذف کرد. اما تغییر الگوریتم تدریجی بود و بسیاری از بهینه سازان موتورهای جستجو به این باور چسبیده اند.

مسلماً، یک نام دامنه متمرکز بر کلمه کلیدی می تواند با آن کلمات در متن لنگر بک لینک کسب کند. اما بعید است که اغلب رخ دهد. به علاوه، نقش کلمات کلیدی در متن لنگر به آرامی سیگنال های رتبه بندی خود را از دست می دهد.

گوگل با الگوریتم های جدید پردازش پرس و جو هوشمند خود، کمتر به تطبیق کلمات کلیدی متکی خواهد بود. بنابراین دامنه‌ها یا لینک‌های با تطابق دقیق، استراتژی‌های سئو طولانی مدت نیستند.

سن دامنه بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد. تا آنجا که من می دانم، گوگل هرگز اعلام نکرده است که الگوریتم آن سن یک نام دامنه را در نظر می گیرد.

پرسنل گوگل بارها خلاف این را تایید کرده اند. با این حال، بازاریابان حتی امروزه به دنبال دامنه های دست دوم هستند، باور کاذب سن به تنهایی می تواند به رتبه بندی کمک کند.

طول ثبت دامنه یک عامل رتبه بندی نیست. یکی دیگر از افسانه های مداوم سئو این است که سال ها قبل یک نام دامنه را ثبت کنید، که ظاهراً به گوگل نشان دهنده تعهد شما به آن سایت است.

اما گوگل گفته است که این موضوع را در نظر نمی گیرد.

این بدان معنا نیست که ثبت دامنه اهمیتی ندارد. به عنوان مثال، گوگل اعلام کرده است که تغییر در مالکیت دامنه یک عامل رتبه بندی است. این بدان معناست که ممکن است Google از ثبت نام برای شناسایی همه نام‌های دامنه تحت مالک یکسان استفاده کند.

همچنین به این معنی است که سرمایه گذاری در دامنه های منقضی شده برای ادعای رتبه بندی یا بک لینک آنها هیچ فایده ای ندارد. Google می‌داند که آن دامنه‌ها مالکان خود را تغییر داده‌اند و ارزش سیگنال‌های گذشته را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: شکست پروژه سئو

Domain Authority بر رتبه بندی تاثیری ندارد. من به اتکای نابجای اعتبار دامنه به سئو پرداخته ام. نکته این است که گوگل از معیارهای بک لینک در سطح صفحه استفاده می کند، نه در دامنه.

Domain Authority” اختراعی توسط متخصصین سئو است که هیچ ارتباطی با الگوریتم گوگل ندارد. نام های دامنه ارزش بک لینک را از تمام صفحات خود جمع نمی کنند. این یک افسانه است که منجر به تصمیمات بازاریابی ضعیف می شود.

دامنه های سطح بالا (.com) یک عامل رتبه بندی نیستند. چندین سال پیش، یک دامنه .com مزایای سئو را به خصوص برای جستجوهای تجاری با هدف ارائه کرد.

که دیگر اینطور نیست. اکنون گوگل با همه نام‌های دامنه غیر محلی به یک اندازه رفتار می‌کند. علاوه بر این، گوگل اعلام کرده است که کلمات کلیدی در دامنه های سطح بالا مانند .attorney، .seo، .events را نادیده می گیرد.

با این حال، دامنه های محلی (به عنوان مثال، .ca، .ru، .au) یک عامل رتبه بندی قوی برای نتایج جستجوی محلی باقی می مانند. به عنوان مثال، جستجوگر در کانادا بیشتر با دامنه .ca در نتایج روبرو می شود.

نام دامنه همچنان مهم است

نام دامنه مستقیماً بر رتبه بندی ارگانیک تأثیر نمی گذارد. اما انتخاب یک نام به یاد ماندنی هنوز ضروری است. یک دامنه آسان برای به خاطر سپردن نام تجاری و شناسایی نام را بهبود می بخشد، که مزایای جانبی زیادی مانند کلیک بیشتر در نتایج جستجو و تعامل بهتر در صفحه ایجاد می کند. هر دو عامل رتبه بندی مستقیم هستند.

با این حال، مزایای نام تجاری احتمالاً با فهرستی در حال رشد از دامنه‌های سطح بالا در حال کاهش است. ثبت دامنه دفاعی که زمانی مؤثر بود (یعنی ثبت نام تجاری در بسیاری از دامنه های سطح بالا) اکنون تقریباً غیرممکن است. با این وجود، مراقب عوامل بالقوه فریبکار باشید. جستجوهای نام تجاری محبوب هستند و ارزش بهینه سازی را دارند.

به طور خلاصه، نام دامنه را نه برای سئو بلکه برای انسان انتخاب کنید. نامی را انتخاب کنید که مشتریان به خاطر بسپارند و با شرکت شما ارتباط برقرار کنند.

  • ۰۱/۰۴/۰۵
  • danale7071 danale7071

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی