اگر یک وب سایت، فروشگاه آنلاین یا پلتفرم های دیگر دارید، ممکن است بخواهید روی سئو سرمایه گذاری کنید. با این حال، قبل از شروع همکاری با یک آژانس یا تصمیم به انجام فعالیت ها به تنهایی، باید در مورد هشت عامل مهمی که قبل از ایجاد یک استراتژی سئو باید در نظر بگیرید، یاد بگیرید. با تشکر از آنها، می توانید مدت زمان فرآیند و زمان مورد نیاز برای دیدن اولین نتایج را تعیین کنید.
فاکتورهای مهمی که باید قبل از ایجاد استراتژی سئو در نظر بگیرید
سئو یک فرآیند است
سئو یک فرآیند است. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که وب سایت شما پس از انجام چند فعالیت به جایگاه های برتر برای کلمات کلیدی خاص برسد. بله – بهینه سازی متا تگ ها ممکن است در عرض چند روز تغییراتی ایجاد کند، اما این تنها یکی از بسیاری از عناصری است که بر موقعیت وب سایت تأثیر می گذارد. سئو یک فرآیند مداوم است - تنظیم یک وب سایت با نیازهای گوگل زمان می برد. هر چه مدت زمان طولانی تری فعالیت ها را انجام دهید، نتایج کمپین بهتر خواهد بود. با این حال، شما نباید بلافاصله انتظار تغییرات عظیم را داشته باشید.
آژانسی که با آن همکاری می کنید باید به شما توضیح دهد که چه زمانی باید انتظار نتایج را داشته باشید - چارچوب زمانی ممکن است از پروژه ای به پروژه دیگر متفاوت باشد (بسته به صنعت، بازار، رقابت عبارات، یا شرایط فعلی صفحه). در ابتدا، می توانید افزایش دید وب سایت و تعداد فزاینده ای از عبارات را در TOP10 و TOP50 مشاهده کنید. سپس، فعالیت های شما به ترافیک ارگانیک تر و افزایش تبدیل تبدیل می شود.
سئو به اقدامات جامع نیاز دارد
فرآیند سئو شامل فعالیت های درون سایت و خارج از سایت است. اگر یکی از این عناصر را نادیده بگیرید، امکانات خود را محدود خواهید کرد - با انجام فعالیتهای جامع میتوانید به دستاوردهای بیشتری برسید.
شما می توانید یک وب سایت بهینه شده با محتوای باکیفیت داشته باشید، اما اگر هیچ بک لینکی به سایت ندارید، گوگل وب سایت شما را قابل اعتماد نمی داند و دیده شدن آن را افزایش نمی دهد. از طرف دیگر، سرمایه گذاری فقط در ساخت لینک انتخاب بدی است. برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن، پیوند باید از فعالیتهای درون سایت پشتیبانی کند - و بالعکس.
علاوه بر این، ابتکارات شما و آژانس نیز باید سازگار باشد. باید بدانید که از چه مراحلی اجتناب کنید و چه زمانی باید با متخصصان مشورت کنید.
امکان تقسیم کار وجود دارد. به عنوان مثال، شما می توانید از تولید محتوا مراقبت کنید و آژانس می تواند روی فعالیت های دیگر تمرکز کند. وظایف سئو نیاز به دانش و تجربه دارد، در غیر این صورت، به راحتی می توانید مانع از کل فرآیند شوید و دید صفحه خود را کاهش دهید. صدها بک لینک ارائه شده در سایت های طبقه بندی شده با قیمت های بسیار جذاب ممکن است وسوسه انگیز باشند، به خصوص اگر با نوید نتایج سریع ارائه شوند. با این حال، آنها احتمالاً هیچ مزیتی برای شما ندارند و حتی می توانند موقعیت های شما را کاهش دهند.
بیشتر بخوانید: بک لینک چیست؟
هیچ تضمینی برای رسیدن به یک موقعیت معین وجود ندارد
ممکن است با تبلیغاتی برخورد کرده باشید که نشان می دهد یک آژانس خاص موقعیت TOP1 را برای مهمترین کلمات کلیدی برای تجارت شما تضمین می کند. چنین پیامی باید برای شما یک پرچم قرمز باشد. در دنیای سئو، شعارهای مشابه فقط وعده های توخالی هستند.
پیشبینی چگونگی تغییر الگوریتمهای Google غیرممکن است، و همچنین عوامل دیگری مانند فصلی بودن کسبوکار شما یا اقدامات رقبای شما وجود دارد که ممکن است در تلاش برای رسیدن به موقعیتهای برتر برای جستجوهای داده شده باشند.
بیایید به به روز رسانی ها برگردیم - تغییراتی وجود دارد که باعث خرابی در نتایج جستجو شده است. بنابراین، نمیتوانیم پیشبینی کنیم که نتایج جستجو در آینده چگونه خواهد بود و به چه چیزی بستگی دارد. به همین دلیل است که تضمین رسیدن به موقعیت TOP1 پس از یک دوره مشخص غیرممکن است.
نوسانات در سئو طبیعی است
تضمین اینکه موقعیت های وب سایت شما همچنان به رشد خود ادامه می دهد غیرممکن است. به یاد داشته باشید: نوسانات جزئی یا عمده در موقعیت های موتور جستجو کاملا طبیعی است، بنابراین نیازی به وحشت نیست. البته، همیشه ارزش بررسی دلیل این وضعیت را دارد، با این حال، باید توجه داشته باشید که معمولاً تأثیر کمی بر تغییرات دارید. موقعیت های صفحه شما ممکن است به دلیل فعالیت شدید رقبای شما در بازار، بدافزارها، به روز رسانی الگوریتم گوگل، تغییرات ساختار سایت و در دسترس نبودن صفحه شما کاهش یابد.
ترافیک بزرگ همیشه با تبدیل برابر نیست
دریافت تعداد زیادی ترافیک ارگانیک از Google به این معنی نیست که سوالات زیادی از مشتری دریافت خواهید کرد. اول از همه، انتخاب کلمات کلیدی مناسب بسیار مهم است – اگر ترافیک عمدتاً توسط عبارات عمومی و نه کلمات کلیدی طولانی ایجاد می شود، ممکن است نرخ تبدیل شما کاهش یابد، با این حال، این همه چیز نیست.
وضعیت وب سایت شما عامل مهم دیگری است. این صفحه ممکن است ترافیک زیادی ایجاد کند، اما اگر برای کاربران بهینه نشده باشد، هیچ پیشرفتی در تبدیلها مشاهده نخواهید کرد. به همین دلیل است که طراحی وب سایتی که بتواند واقعاً تبدیل شود بسیار مهم است. عواملی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:
زمان بارگذاری کوتاه وب سایت - هر ثانیه بعدی نرخ تبدیل شما را کاهش می دهد. طبق تحقیقات انجام شده توسط پورتنت، وب سایت هایی که تا 2 ثانیه بارگذاری می شوند بالاترین نرخ تبدیل را دارند.
منوی وب سایت – یک کاربر اینترنت باید بتواند صفحات فرعی جالبی را بدون تلاش زیاد پیدا کند. ناوبری بصری کلید موفقیت است.
صفحه محصول/صفحه خدمات – گیرنده باید بداند چه چیزی را میخرد و باید تمام اطلاعات مربوط به محصول/خدمت (ترجیحاً به شکل جذاب) در اختیار او قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، نحوه نوشتن مشخصات محصول جذاب را بررسی کنید.
CTA – فراخوانی چشم نواز، بسیار قابل مشاهده و واضح یکی از عناصر ضروری وب سایت است.
جستجوی سایت – باید کاربردی باشد، باید هنگام پر کردن فیلد جستجو نکاتی را ارائه دهد و همیشه برخی از نتایج را نمایش دهد، حتی اگر سایت دقیقاً همان چیزی را که کاربر به دنبال آن است ارائه نمی دهد. می خواهید بیشتر بدانید؟ پست وبلاگ ما را بررسی کنید: چگونه جستجوی سایت تجارت الکترونیک خود را بهبود دهیم؟
البته اینها فقط برخی از عناصری هستند که باید به آنها توجه کنید. وقت خود را صرف اصلاح وب سایت کنید و به سرعت متوجه مزایای ملموس آن خواهید شد.
انجام سئو به تنهایی همیشه بهترین ایده نیست
یادگیری در مورد سئو قطعا مسیر درستی است – داشتن دانش در این زمینه حتی برای درک فعالیت های انجام شده توسط آژانس ارزش دارد.
اما آیا انجام سئو به تنهایی ایده خوبی است؟ خطر بزرگی برای انجام اشتباهات وجود دارد، مانند سرمایه گذاری در بک لینک های بی کیفیت، که ممکن است منجر به جریمه گوگل شود. اگر تصمیم به همکاری با یک آژانس پس از چنین فعالیتهای ناکارآمدی به تنهایی دارید، در نظر داشته باشید که بهبود پروفایل پیوند شما زمان میبرد.
اگر احساس می کنید که ایجاد محتوا و بهینه سازی امتیاز شماست، به این جنبه ها توجه کنید و عناصر دیگر را برای متخصصان بگذارید. در عین حال، ابتکارات شما باید منسجم باشد و باید کلمات کلیدی را که وب سایت خود را برای آنها بهینه می کنید، در نظر بگیرید.
راه اندازی کمپین سئو نیاز به آمادگی دارد. اقدامات اجرا شده باید به خوبی برنامه ریزی شده، جامع باشند و باید تمام جنبه هایی را که روی دید صفحه تأثیر می گذارد پوشش دهند. به همین دلیل است که در این مقاله به مهم ترین عواملی که قبل از ایجاد استراتژی سئو باید در نظر گرفته شود اشاره کردیم. به آنها پایبند باشید، و می توانید یک کمپین SEO خوب ایجاد کنید.
بسیار مهم است که منتظر نتایج باشید زیرا بهبودها یک شبه ظاهر نمی شوند. فاکتور زمان در سئو بسیار مهم است و هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید. برای دستیابی به نتایج مورد نظر، به فعالیت های منظم و با کیفیت نیاز دارید.
اگر متخصص نیستید و سئو برای شما کاملا یونانی است، این کار را به متخصصان بسپارید. با این حال، به یاد داشته باشید که اگر زمان دارید، همیشه می توانید اسرار سئو را کشف کنید.
سوالات متداول:
یک آژانس سئو قول می دهد که تا سه ماه دیگر به TOP1 برای مهمترین کلمات کلیدی خواهم رسید. باید چکار کنم؟
یک آژانس سئو یا متخصصی که چنین قولی می دهد باید برای شما یک پرچم قرمز باشد. به خصوص اگر وعده مربوط به موقعیت های TOP1 برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی باشد. چنین طرحی را می توان در بسیاری از موارد به اجرا درآورد، اما مطمئناً تضمین نتایج خاص غیرممکن است.
هیچ کس نمی داند به روز رسانی های بعدی گوگل چه خواهد بود. تغییرات معرفی شده می تواند باعث خرابی در نتایج جستجو شود و شما باید سایت را دوباره با در نظر گرفتن نیازهای فعلی گوگل بهینه کنید. قطعاً بهتر است از شرکت هایی که خدمات خود را با قول به شما برای رسیدن به موقعیت های برتر تبلیغ می کنند، اجتناب کنید.
آیا باید رمز عبور CMS خود را بدهم و به آژانس سئو لاگین کنم؟
بستگی دارد. سئو در سایت نیاز به دسترسی به CMS و اغلب به سرویس میزبانی که فایل های وب سایت در آن قرار دارند، دارد. با این حال، متخصصان سئو ممکن است لیستی از تغییرات توصیه شده را نیز تهیه کنند که می تواند توسط شما یا یک توسعه دهنده وب مورد اعتماد اجرا شود. محتوا همچنین می تواند توسط مالک سایت یا کارمند آژانس اضافه شود.
- ۰۰/۱۲/۱۸